Deze week vindt Pride Amsterdam plaats. Tijdens de traditionele Canal Parade wordt met een speciaal ontworpen boot agency HATTER Pride gelanceerd. Het wil een brug slaan tussen merken en de LGBTQ+ gemeenschap.

HATTER is een van de weinige queer-owned brand experience bureaus in Nederland. HATTER Pride is de nieuwe tak van dit in Amsterdam gevestigde bureau en richt zich uitsluitend op LGBTQ+-werk. HATTER Pride helpt merken om op authentieke wijze contact te maken met LHBTQ+-doelgroepen. Tevens wil het LHBTQ+-bedrijven helpen hun beeldtaal te ontwikkelen en connectie met hun eigen gemeenschap te maken, zo luidt de missie.
Canal Parade
Voor de lancering heeft HATTER Pride een eigen boot ontworpen waarmee het deelneemt aan de iconische Canal Parade op Amsterdam Pride op zaterdag 5 augustus. Het ontwerp van de boot is geïnspireerd op de bekende spiegelbol boven de dansvloer; de romp is bedekt met schijven van getinte spiegels. Elke tint op deze zijkanten van deze varende Queer Dance Floor vertegenwoordigt een kleur van de Pride-vlag.

De boot is ontwerpen rond het thema ‘disco’, omdat de invloed hiervan groot is geweest voor de gay gemeenschap, maar ook voor vrouwelijke, zwarte en Latijnse artiesten. Het thema van de Amsterdamse Pride dit jaar is ‘You Are Included’.
Metafoor
Metaforisch gezien zal iedereen zichzelf letterlijk vertegenwoordigd zien, aldus HATTER pride. Want de dansende menigte op de kanaaloevers zal hun dansbewegingen teruggekaatst zien op de spiegels. “Deze Pride willen we iedereen meenemen naar de dansvloer om de onbevangen kracht te vieren van disco en house: genres die zijn gemaakt door de queergemeenschap zodat we de ruimte konden hebben om te zijn wie we wilden zijn.”
Aan boord zal het euforische gevoel van de disco worden overgebracht met muziek van dj’s, waaronder Borja Pena en Dan Azzo, en optredens van drag-supersterren Vinegar Strokes en Tanya Hyde.