Signnieuws

LENN – de ‘signtuners’ – zet per 1 augustus 2020 de werkzaamheden voort onder de vlag van FaberExposize. Een nieuwe eigenaar, maar vanuit de oude stek in Delft en deels dezelfde bezetting. En dezelfde kwaliteit, service en bezieling, zo wordt verzekerd.

Sleuteloverdracht. V.l.n.r.: Mark Faber, Erik Lenstra en Eric Verkerk.

FaberExposize zet LENN voort als onderdeel van de Faber Group. Simone Pronk, Henk Idzinga en DJ de Waal, oud-medewerkers en gezegend met het LENN-DNA, zijn per 1 augustus in dienst van het ‘nieuwe’ LENN. Zij gaan het bedrijf runnen, onder de hoede van Eric Verkerk, algemeen directeur van FaberExposize.

Onverwachte wending

Eind februari zag het er – zoals voor vele organisaties in de evenementenwereld – rooskleurig uit voor LENN. Het bedrijf begon aan het beste seizoen in haar twaalfjarige bestaan. Alles en iedereen stond gereed om vele grote, mooie projecten uit te voeren.

Volvo Ocean Race, een project waar FaberExposize en LENN al succesvol hebben samengewerkt.

“En toen kwam corona”, zegt Erik Lenstra, die in 2008 een gat in de evenementenwereld zag en toen samen met Jos Engelbert LENN oprichtte. “We stonden in één keer stil. Op het meest ongelukkige moment. Onze financiële buffer was een stuk lager en we hadden flink geïnvesteerd voor het komende drukke jaar. Er moest snel worden geschakeld: prognoses maken en risico’s inschatten. Daaruit volgde al vlot de conclusie dat het niet haalbaar was om LENN op een financieel gezonde manier voort te zetten.”

Geen tijd

Er was geen tijd om er lang over na te denken. Lenstra besloot te stoppen met LENN. Met de medewerkers, die zo belangrijk zijn geweest in het succes van LENN, zijn afspraken gemaakt en hun contracten zijn stopgezet. Ondertussen werd hard gezocht naar een partij die de activa van LENN wilde overnemen. Die opbrengsten moeten ervoor zorgen dat het oude LENN financieel netjes kan worden afgesloten, zo wordt gesteld.

Zonde

In diezelfde tijd zag Eric Verkerk kansen voor LENN en FaberExposize: “In de wereld van signing is LENN een naam die bekend staat om kwaliteit, oog voor detail en een soepel traject van A tot Z als het gaat om de aankleding van evenementen. Het zou zonde zijn als zo’n mooi bedrijf als LENN verdwijnt. We zijn in gesprek gegaan, waaruit al snel de toegevoegde waarde van de combinatie FaberExposize en LENN bleek.”

Snel operationeel

Alle partijen zijn enthousiast en kunnen niet wachten om van start te gaan. Daarom gaan de lijnen en deuren per 1 augustus weer open. Lenstra is blij: “Ik had dit niet durven dromen en vind het fijn dat LENN voort blijft bestaan. Dat onze klanten nog terecht kunnen bij een partij waar ze al zoveel jaren zaken mee doen. Ik weet zeker dat er op deze manier nog een mooie toekomst voor LENN ligt.”

De signing aan het pand is meteen vervangen. LENN blijft LENN. V.l.n.r.: Erik Lenstra, Simone Pronk, Eric Verkerk en Mark Faber.

Kansen

Ook Verkerk ziet kansen: “Met deze stap versterken wij onze mogelijkheden met een grote voorraad aan huurmateriaal, een mooie club van enthousiaste en kundige mensen voor het projectmanagement en de uitvoer op locatie. De combinatie LENN/FaberExposize maakt het voor beide onderdelen mogelijk echt één totaalaanbod met optimale kwaliteit, flexibiliteit en snelheid aan te bieden in deze dynamische markt.”

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.