Onderzoek toont aan dat de meeste consumenten een dialoog willen met de merken en bedrijven waarmee ze worden geconfronteerd, maar slechts 10% van de Europese marketeers nemen op gelijke voet deel aan dat gesprek. Het boek ‘The Conversation Manager' is een gids hoe het wel moet.
Onlangs is ‘The Conversation Manager' van Steven Van Belleghem, Managing Partner bij InSites Consulting, uitgebracht. Dat boek toont marketeers hoe en waarom ze zich zouden moeten mengen in de continue dialoog over hun merken.
Luisteren
Vermits het publiek zijn interesse in de traditionele media verliest, moeten marketeers een nieuw soort relatie opbouwen met hun publiek, zegt Steven. De opkomst van de empowered consumer verplicht marketeers om te leren luisteren naar en spreken met klanten.
Mond-tot-mond
Het verhaal van de empowered consumer is er in feite één over mond-tot-mondreclame (word-of-mouth). In de digitale sociale wereld van vandaag is de word-of-mouth geëvolueerd in worLd-of-mouth. Dezelfde principes van 100 jaar geleden worden nog steeds gebruikt, maar nu wel met een enorme snelheid. De Conversation Manager is bekwaam om de mond-tot-mondreclame te integreren in het denken en handelen van zijn merk. Dit in combinatie met het geloof dat mond-tot-mondreclame dezer dagen de belangrijkste driver is voor de groei van een bedrijf.
Gids
Het boek van Steven is een gids tot de rol van Conversation Manager en levert de grondgedachte, de praktische tools en de inspiratie die een marketeer zich eigen moet maken en de focus op de dialoog in plaats van op het top-down uitzenden.