Signnieuws

Het ijsbergprincipe, en hoe het mensen aangenaam weet te verrassen, beviel Sappi in die mate dat dit als thema is geselecteerd voor de nieuwste marketing kit voor de Fusion-topliner.

Vichy-cosmeticadisplays
Consistente heldere witheid: daar kwam het op aan. Hohendahl Display GmbH combineerde voor een elegante display voor een populaire Vichy-huidverzorgingslijn van L’Oréal twee Sappi-papieren: de topliner Fusion en het cellulosekarton Algro Design. Samen weten de aandacht te vestigen op de zuiverende en reinigende kracht van het thermale bronwater van Vichy.

Kenmerkend voor Fusion, dat werd ontwikkeld voor gebruik met en op golfkarton, is het uitzonderlijk hoogwitte oppervlak. Volgens Sappi is Fusion uniek op de markt met zijn extreem helderwitte oppervlak en daarom het perfecte substraat om een kwaliteits- en glansniveau te realiseren dat zijn gelijke niet kent in de wereld van topliners; ongeacht of de productie gebeurt via offset, flexo of digitaal drukken en bij álle soorten drukwerkveredeling.

Voordelen

Dat Fusion voor 100% uit primaire vezels bestaat, is lang niet het enige voordeel. Bij het beplakken van golfkarton met Fusion is het lijmverbruik lager dan ooit. Ook maakt Fusion het mogelijk om met de hoogste precisie vouwen aan te brengen zonder ook maar enig spoor van vouwbreuk, waardoor homogene verpakkingen en displays kunnen worden geconstrueerd. Bovendien opent Fusion de deur naar nieuwe concepten en mogelijkheden voor verpakkingen en displays uit golfkarton dankzij voordelen zoals:  uitstekende verwerkingseigenschappen, voedselveilig (ISEGA-gecertificeerd) en lagere transport- en logistieke kosten.

Marketing kit

“Al deze voordelen komen tot uiting in de nieuwe Fusion marketing kit. We zullen deze kit enerzijds gebruiken om meer technisch onderlegde klanten te informeren en anderzijds om Fusion onder de aandacht te brengen bij de talrijke creatieve professionals die zich toeleggen op golfkartonnen ontwerpen voor verpakkingen en displays”, zegt Wiebke Perrey, Marketing Communications Specialist for Speciality Papers bij Sappi Europe.

Fushion_Media-KitMinidisplay ijsbeer

De marketing kit voor Fusion is inclusief een minidisplay die de vorm heeft van een ijsbeer. “Het doel van deze display is om gebruikers artistiek te inspireren. Onze ontwikkelingsafdeling heeft haar expertise aangewend en een display gecreëerd die gemakkelijk kan worden gevouwen zonder dat er lijm nodig is.” Voor deze minidisplay in de vorm van een ijsbeer werd Fusion in 160 g/m² gebruikt, dat werd beplakt op open golfkarton met F-golf en vervolgens geponst.

In tegenstelling tot GD2-materialen, die een hoog gehalte aan gerecycled papier bevatten, is Sappi Fusion een hagelwit substraat dat volledig uit gebleekte nieuwe vezels bestaat. Dat betekent dat de Fusion-topliner volledig recyclebaar is.

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.