Ngage media, exploitant van digitale schermen in Nederland, heeft samen met woningcorporatie Vestia een nieuw beeldbepalend scherm in Den Haag gelanceerd onder de naam ‘Beeld van Den Haag'.
Ngage media is op 1 september gestart met de exploitatie van een nieuw en uniek 266 m² groot digitaal scherm op 80 meter hoogte in Den Haag. Woningcorporatie Vestia gaf opdracht tot plaatsing van het scherm dat bestaat uit led-lamellen die verwerkt zijn in de raampartij van ‘de Haagse Toren'.
Lamellen
Terwijl de led-lamellen van buiten overkomen als één groot digitaal scherm, kan er door bewoners zonder problemen van binnen naar buiten worden gekeken vanwege de maximale transparantie van de lamellen. Het scherm zendt uit over de stad en genereert een enorm bereik. Het is onder andere te zien vanaf de belangrijkste invalswegen richting Den Haag zoals de A12/Utrechtsebaan, de Schenkkade en de Binckhorstlaan.
Content
Ngage media speelt dagelijks realtime content op het scherm af, die relevant is voor de inwoners en bezoekers van Den Haag. Daarnaast kunnen adverteerders een campagneboodschap te plaatsen.
Social media
Ook social media gaat prominent deel uitmaken van de uitzending. Via diverse social media kanalen en websites kunnen inwoners van Den Haag hun meningen, berichten en foto's op het scherm kwijt. Inwoners kunnen interacteren via facebook.com/BeeldVanDenHaag en via twitter middels @BeeldVanDenHaag.
Uitvoering
Het content concept is in opdracht van Ngage media bedacht door creatief bureau In10. KPN Narrowcasting zal de technische uitvoering, het beheer, de dagelijkse content updates en de distributie van de uitzending op het scherm verzorgen.