Signnieuws

MetroWrapz uit Hollywood is voor het tweede opeenvolgende jaar gekroond tot ‘King of the Wrap World’ in de Avery Dennison Graphics Solutions competitie Wrap Like A King 2019.

Het bedrijf, gekozen uit 155 wereldwijde inzendingen, dreef creativiteit tot het uiterste met zijn ‘Creature from the Wrap Lagoon’ wrap en transformeerde een 2017 Acura NSX. De uitreiking vond plaats op de stand van Avery Dennison tijdens de SEMA Show in Las Vegas.

Inspiratie

De inspiratie voor de winnende wrap kwam uit de (bijna) gelijknamige horrorfilm uit 1954 en vereiste toepassingen van alle vaardigheden van het team qua snelheid van aanbrengen en de kwaliteit van de afwerking. MetroWrapz maakte gebruik van Avery Dennison Conform Chrome Silver Film met DOL 1370 Luster laminaat – om een ​​koele, realistisch glanzende zijdeachtige huid te creëren, versterkt door amfibische gele en groene tinten. Zelfs onder de motorkap is de auto gewrapt.

De winnende wrap is zelfs onder de motorkap gewrapt.

Supreme Wrapping Film ColorFlow-serie in Gloss Fresh Spring zorgde voor een finishing touch aan de wielen, en kabbelend moeraswater werd aangebracht onder aan de zijpanelen, waardoor het wezen in zijn natuurlijke habitat kwam. MetroWrapz voegde rode reflecterende accenten toe en een op maat gesneden acryl rugvin op het dak.

Filmpje

De gewrapte auto speelt de hoofdrol in onderstaand filmpje van MetroWrapz.

Jury

De jury, bestaande uit experts uit de industrie, beoordeelden elke inzending om daaruit Regional Wrap Kings, Continent Wrap Kings en de uiteindelijke King of the Wrap World te kiezen. De jury bestond dit jaar uit Yianni Charalambous, Justin Pate, Molly, Myles Kovacs, Peter Wright, Eddy Speelman, Frank Maquart, Sarel Kruger en Jun Kinoshita.

Andere finalisten

Andere continentfinalisten waren WrapStyle (Europa); Shanghai DC Town Auto Service (Noord-Azië); Winguard Paint Protection Specialists (Australië/Nieuw-Zeeland) en Sharpline Signs and Graphics (Zuid-Afrika). Alle inzendingen werden beoordeeld op basis van het verschil tussen de foto’s voor en na, installatievaardigheid en kwaliteit, algehele uitstraling en aantrekkingskracht en uniciteit.

Publieksprijs

Nieuw deze editie was een ‘People’s Choice Award’, die werd gewonnen door Genus Cars voor de Wrapcar Gray Matt ging. Ze wrapten een Mercedes Benz met Avery Dennison Supreme Wrapping Film in matgrijze folie.

De winnende wrap van de ‘People’s Choice Award’

Prijzen

Het prijzenpakket voor MetroWrapz omvat een gepersonaliseerde Wrap Like a King-trofee, 1.000 dollar aan cadeaubonnen, diverse promotie- en marketingtools en exposure via media. Het complete prijzenpakket heeft een waarde van rond de 5.000 dollar.  

Alle inzendingen en winnaars van 2019 zijn hier te vinden.

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.