De Belgische verffabrikant Levis heeft het vijfjarige bestaan van zijn Ambiance Mix Collections gevierd met een spectaculaire stunt. Op een parkeerterrein in Sint-Niklaas zorgde het bedrijf met behulp van verf voor een moderne ‘trompe l'' oeil' in het straatbeeld.
De verffabrikant liet een straatlantaarn op het parkeerterrein van een winkelcentrum in Sint-Niklaas namelijk in een felrode kleur schilderen. Bovenop deze paal werd vervolgens een XXL-verfblik van Levis gemonteerd. Tot slot werd onderaan de verlichtingspaal, op het wegdek en het trottoir, een grote rode vlek geplakt.
Hierdoor schepte Levis het beeld alsof er allemaal rode verf uit het blik stroomde en over het parkeerterrein liep. De stunt trok veel aandacht van passanten.
Guerrillastunt
De actie wordt door Levis als een zogenoemde ‘guerrillastunt' betiteld: De stunt verdwijnt even snel als hij opduikt, waardoor mensen er volop over gaan praten. Binnenkort staan in Luik en Brussel nieuwe stunts van Levis gepland. Met eenvoudige middelen innovatie en kleur brengen in elk interieur vormt de filosofie van de Ambiance Mix Collections.
Themacollectie
Om de twee jaar stelt Levis een nieuwe themacollectie met 18 corresponderende kleuren voor. De Ambiance Mix Collections zijn rijke kleurencollecties die hun inspiratie halen uit verschillende maar steeds weer even boeiende thema's, evenementen of merken. Verscheidene werelden die inspireren tot eindeloze kleurencombinaties.
Klik hier voor een filmpje over de guerrillastunt van Levis.
Bron: Knackweekend.be