Signnieuws

De winnaars van de tweede editie van de Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2022 zijn bekendgemaakt. Natwerk zegevierde in de ‘koninginnencategorie’ Commercieel, terwijl Dawn het meeste prijzengeld (een miljoen euro in de vorm van mediawaarde) won.

In deze competitie, georganiseerd door Ocean Outdoor, ging het om het meest unieke idee in digital-out-of-home (DOOH) en werden inzenders uitgedaagd om de grenzen van het digitale medium te verleggen. In deze wedstrijd, waar kon werden ingeschreven in twee categorieën (Commercieel en Non-profit), werden ruim 55 ingestuurde cases beoordeeld door een negenkoppige jury.

Criteria

“Outdoor is het enige medium dat je niet kunt doorscrollen of wegzappen. Dat is fijn voor de afzender, maar geeft – omdat je je in de publieke ruimte begeeft – ook een verantwoordelijkheid om er echt iets goeds en relevants mee te doen, zeker met de huidige mogelijkheden qua technologie en data. We hebben als jury gekeken naar het idee, het juiste gebruik van technologie, aansluiting bij het merk, én verrassing en betovering”, aldus juryvoorzitter Inge Ligthart, CEO van Dawn.

Winnaars

Winnaar in de Categorie Commercieel was Natwerk met het concept Denk in (puzzel)hokjes voor Denksport op billboards, in abri’s en trams, waarbij consumenten – in een tijd waarin nogal in hokjes wordt gedacht – uitgenodigd worden om, ter ontspanning, hun hersens te kraken.

Winnaar in de Categorie Commercieel was Natwerk met het concept Denk in (puzzel)hokjes voor Denksport.

Winnaar in de Categorie Non-profit werd Dawn met hun concept Sta achter jouw held, waarbij voorbijgangers een selfie kunnen toevoegen aan uitingen van Oxfam Novib met mensen die opstaan voor gelijkheid – ‘zo laat jij zien dat je de helden van Oxfam Novib ook steunt’.

Pitch

Tenslotte was er een speciale prijs voor de Mentality Foundation van (wijlen) snowboardster Bibian Mentel, die een prachtig verhaal hebben, maar nog geen goed idee voor DOOH. Speciaal voor de stichting organiseert Jonge Honden in september een pitch, waarvan het winnende idee zal worden uitgevoerd en daarnaast €75.000 aan mediawaarde van Ocean krijgt.

Overige winnaars

Categorie Commercieel:

1.          Natwerk – Denksport – Denksterdam (€500.000)
2.          Dawn – Zilverenkruis – Voetgangersrace (€250.000)
3.          Endeavour – NS Retail – Samen Onderweg (€100.000)

Categorie Non-profit:

1.          Dawn – Oxfam Novib – Sta achter jouw held (€500.000)
2.          Dawn – Nederlands Film Festival – One minute of fame (€250.000)
3.          N=5 – Blink – Wandelboeken (€100.000)

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.