Signnieuws

Nederlandse consumenten vinden offline-reclames nog altijd prettiger dan digitale uitingen. Out Of Home-exploitanten worden hier ‘beloond’ met een top 3 positie op de Ad equity-ranglijst van mediakanalen en mediamerken. Ons compacte land, gecombineerd met de strakke organisatie van OOH, geeft dit mediakanaal in Nederland een sterke positie. Dit blijkt uit de tweede editie van Media Reactions van Kantar.

OOH-reclame wordt gewaardeerd door Nederlandse consumenten.

De algemene Nederlandse top 5 Ad equity-ranglijst wordt volledig aangevoerd door traditionele mediakanalen, waarbij POS-uitingen op de winkelvloer het meest positief worden gewaardeerd. Ondanks de prominente plaats die digitale platformen innemen in ons dagelijks leven, staan consumenten wereldwijd nog steeds positief tegenover reclame in offline kanalen, zoals bioscopen, gesponsorde evenementen, tijdschriften en reclame op de winkelvloer (POS).

Wereldwijde Ad equity-ranglijst onder consumenten – alle mediakanalen Nederlandse Ad equity-ranglijst onder consumenten – alle mediakanalen 
1) Bioscoopreclame (-)1) Point of sales advertenties 
2) Gesponsorde events (-)2) Bioscoopreclame
3)  Advertenties in tijdschriften (-)3) OOH 
4) POS-advertenties (nieuw!) 4) Gesponsorde evenementen 
5)  Advertenties in kranten (-) 5) Advertenties in tijdschriften 

TikTok weer favoriet

Ad equity is de verhouding van consumenten ten opzicht van hun reclame-ervaring binnen platformen en advertentie-formats. Het Chinese techbedrijf TikTok is voor het tweede jaar op rij het favoriete advertentieplatform bij consumenten wereldwijd.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.