Signnieuws

Spandex, de totaalleverancier voor de signbranche, heeft een nieuwe merkidentiteit. Het nieuwe logo, dat 2 mei wereldwijd is gelanceerd, weerspiegelt de kernwaarden en groeiambities van het bedrijf. Tevens is de website verbeterd.

Het merk Spandex maakt al vijf decennia deel uit van het visuele communicatielandschap. Het nieuwe logo heeft gedeeltelijk open concentrische cirkels die verwijzen naar de rollen zelfklevend vinyl die de kern vormen van de Spandex-portfolio, terwijl het ook het evoluerende aanbod en de expertise van het bedrijf, het wereldwijde bereik en de uitbreiding naar nieuwe toepassingen en markten uitdrukt, aldus het bedrijf – met haar hoofdkantoor in Zwitserland – in een verklaring.

De cirkels maken ook de ambities van Spandex duidelijk als het gaat om te streven naar een meer circulaire economie. Tevens symboliseren deze cirkels het ‘rimpeleffect’ in de visuele communicatiesector dat het wil veroorzaken door klanten te helpen nieuwe commerciële kansen te ontsluiten.

‘Inspiring Creativity’

Andrew Coulsen, Spandex CEO legt uit: “Spandex bedient vandaag de dag 40.000 klanten in twintig landen met meer dan 35. 000 producten. Kijkend naar de toekomst, willen we dat ons merk alle kenmerken van ons bedrijf duidelijk communiceert. Het is onze missie om klanten te helpen hun creatieve grenzen te verleggen. Dat doen we door hen te ondersteunen met prestatieproducten, specialistische kennis en praktijkgerichte applicatie-expertise.”

Andrew Coulsen, CEO Spandex: “Het is onze missie om klanten te helpen hun creatieve grenzen te verleggen.” (foto: Spandex)

Deze ambitie wordt weerspiegeld in de nieuwe slogan van Spandex: ‘Inspiring Creativity’. De totaalleverancier biedt innovatieve oplossingen voor verschillende markten, waaronder signmakers, grafische producenten, (car)wrappers, visuele communicatiespecialisten, printserviceproviders, installateurs, interieurontwerpers en architecten.

‘Alles onder één naam’

Coulsen, die een jaar geleden als CEO bij Spandex aantrad: “In de afgelopen tien jaar heeft de Spandex Group wereldwijd veel onafhankelijke bedrijven overgenomen en we blijven actief zoeken naar acquisitiemogelijkheden in alle regio’s. De integratie van deze bedrijven heeft gespecialiseerde expertise toegevoegd – met name op het gebied van vaste substraten, textiel en architecturale producten – terwijl ons assortiment, distributie-infrastructuur, geografisch bereik en klantenbestand zijn uitgebreid. Veel van deze bedrijven zijn tot nu toe doorgegaan met handelen onder hun oorspronkelijke naam, waardoor de bestaande loyaliteit en naamsbekendheid behouden bleef, terwijl hun klanten konden profiteren van toegang tot een grotere internationale organisatie. Die focus op de klant verandert niet, maar vanaf nu kent iedereen ons onder de naam Spandex.”

Nieuwe logo en pay-off van Spandex.

De nieuwe merkidentiteit wordt nu uitgebreid naar alle Spandex-distributiebedrijven in Europa en Australië en zal in de loop van 2022 zichtbaar worden in alle klantgerichte communicatie van Spandex.

Verbeterde online ervaring

Gelijktijdig met de rebranding heeft Spandex zijn website verbeterd om de algehele gebruikerservaring te versnellen en te verbeteren. Registratie is sneller en gemakkelijker. Tevens kunnen klanten de producten die ze nodig hebben beter vinden. Zo zijn er nieuwe opties om op kleurnaam te zoeken en te controleren of producten beschikbaar zijn voor onmiddellijke verzending. Een nieuwe webgebaseerde app maakt het net zo gemakkelijk om onderweg producten te doorzoeken en te bestellen als vanaf een desktop.

Lees hier de blog van CEO Andrew Coulsen over de rebranding van Spandex en haar dochtermaatschappijen.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.