Posterscope Nederland introduceert Prism Screen, een online planningstool voor Digital Out of Home (DOOH). De tool geeft inzicht in het totale netwerkaanbod en de netto impact van digitale schermen in Nederland.
Naast een aantal grote DOOH aanbieders bestaat de markt uit veel kleine specialisten, met een legio aan netwerken in verschillende niche omgevingen. Elk bedrijf heeft een eigen aanpak ten aanzien van prijsstelling en bereikgegevens, dat, gecombineerd met de diversiteit aan toepassingsmogelijkheden zorgt voor een groot en ondoorzichtig aanbod. Dit levert een ingewikkeld en tijdrovend planningstraject op, stelt Posterscope.
Beste keuze
Prism Screen lost dit probleem op door het gevarieerde digitale aanbod samen met de exploitanten onder te verdelen in uniforme netwerkomgevingen, regio's, periodes en schermtypes. Daarnaast koppelt de tool aan elk netwerk een formule die de netto impact berekent van de schermen. Posterscope kan nu verschillende planningsmogelijkheden met elkaar vergelijken op kwaliteit, prijs en bereik en zo vrij eenvoudig de beste keuze maken voor haar klanten, aldus het bedrijf.