Signnieuws

Per 1 januari 2020 neemt Ocean de digitale reclamemasten van Clear Channel Nederland over. Het aantal door Ocean geëxploiteerde schermen komt daarmee in totaal op 283, in Nederland.

Reclamemast Triple Digital in Rotterdam.

Het gaat om Triple Digital in Rotterdam (A16), de Double Digital in Amsterdam (A5), de Diamond in Waddinxveen (A12) en de Box (voorheen bekend als ‘de Vis’) in Amsterdam (A4). Het aantal door Ocean geëxploiteerde schermen komt daarmee – na de overname eerder dit jaar van Interbest, Ngage en Beyond Outdoor – in totaal op 283.

Ambitie

Clear Channel focust op de groei van het 2m² abriformaat, waarmee het bedrijf een gespreid bereik biedt in bijna 300 gemeentes in Nederland. Meindert van den Heuvel, managing director Ocean: “Het is onze ambitie om een premium portfolio en grootste digitale netwerk te bouwen. Door zelf nieuwe locaties te ontwikkelen, zoals recent in Utrecht (A2) en Nieuwegein City Plaza, door bestaande locaties digitaal te maken en door acquisities. Deze iconische Randstadlocaties zijn een aanwinst voor het portfolio en passen naadloos in ons netwerk.”

De Box langs de A4 (foto Barbra Verbij).

Strategie

Voor Clear Channel Nederland is het een logische keuze: “In deze snel veranderende markt zijn ook wij genoodzaakt om te veranderen. We gaan ons daarom nóg meer focussen op het 2m² abriformaat. Passend bij deze strategie nemen we afscheid van onze digitale masten en billboards. We investeren in kwaliteit van objecten en in het versterken en uitbreiden van ons uniek gespreid bereik. Maar ook in digitaal in met name shopping areas, zoals we nu doen in de steden Utrecht en Eindhoven”, aldus Wierish Debipersad, Commercial Director Clear Channel Nederland.

Ocean ging pas in oktober officieel van start in Nederland. Lees hier meer.

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.