Signnieuws

44 procent van de thuiswerkers heeft tijdens de coronacrisis producten gekocht voor thuiswerken. De helft daarvan (48 procent) heeft geen werkgeversbijdrage gehad, blijkt uit een onderzoek door Multiscope.

Bijna de helft van de thuiswerkers heeft items aangeschaft voor de thuiswerkplek.

De Thuiswerk Monitor, een meting van Multiscope onder 3.000 Nederlanders in loondienst, wees dit uit. Meer dan twee op de vijf thuiswerkers (44 procent) hebben inmiddels kantoorproducten gekocht voor de thuiswerkplek. Gemiddeld gaven zij 359 euro hieraan uit. Omgerekend komt dit neer op bijna 400 miljoen euro aan kantoorproducten voor heel Nederland. Het merendeel hiervan bestaat uit computeraccessoires en meubilair. Een kwart van de thuiswerkers (25 procent) optimaliseerde de werkplek zonder iets te kopen.

Computerschermen

De voornaamste kantoorproducten die men kocht zijn computerschermen (30 procent) en bureaustoelen (30 procent). Een kwart van de thuiswerkers heeft een bureau (25 procent) aangeschaft. Een bijna even groot deel kocht laptops (12 procent) en laptopstandaarden (12 procent). Printers zijn met 5 procent een stuk minder populair. Opvallend is dat 4 procent speciaal voor het thuiskantoor een koffiezetapparaat bestelde.

Fysieke winkels

Bureaus (49 procent) kocht men voornamelijk in fysieke winkels. Bureaustoelen (39 procent) zijn vooral online aangeschaft. Thuiswerkers bestelden beide producten het vaakst bij IKEA. Daarentegen werden zowel laptopstandaarden (64 procent) als computerschermen (49 procent) weer vaker online gekocht. De voornaamste aankoopkanalen hiervoor waren Coolblue en bol.com.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.