Signnieuws

TNT Post en MKB-Nederland hebben een online cashflowtool gelanceerd. Dit online hulpmiddel laat ondernemers zien hoe ze met een aantal snelle verbeteringen in hun factuur- en betaalproces een cashflowverbetering kunnen realiseren die kan oplopen tot 10 procent van de jaaromzet.

Uit een studie van beide organisaties, met input van het EIM, blijkt dat ondernemers in het mkb veel moeite hebben om facturen voor bewezen diensten tijdig betaald te krijgen. Gemiddeld moet een mkb-ondernemer ruim 40 dagen wachten op zijn geld.

Uitdaging
"Uit cijfers blijkt dat jaarlijks ruim 2,5% van alle facturen die mkb'ers versturen als oninbaar worden afgeschreven", zegt Leendert-Jan Visser, directeur van MKB-Nederland. "Dat betekent dat het mkb op jaarbasis een bedrag van meer dan 1 miljard euro misloopt, een schrikbarende constatering. Als daarbij ook nog blijkt dat 25 procent van alle incassotrajecten uiteindelijk niet inbaar is door een incompleet dossier over de betaling, dan hebben we een enorme uitdaging om mkb-ondernemers hierbij te helpen."

Scan
Hiervoor is door MKB-Nederland en TNT Post de online cashflowtool ontwikkeld. Met de eenvoudige, online toegankelijke scan krijgen ondernemers zelf inzicht in waar ze verbeteringen kunnen realiseren om zodoende hun rekeningen sneller betaald te krijgen.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.