Onder het motto Creative Germany zet het Duits Verkeersbureau dit jaar Duitsland als jonge en creatieve vakantiebestemming op de kaart. Met een ontwerpwedstrijd worden jonge Nederlandse creatievelingen opgeroepen een zo origineel mogelijk ontwerp voor het antieke Volkswagenbusje te bedenken.
Jonge ontwerpers krijgen met de wedstrijd My Creative Germany een kans hun talent te tonen door een eigen ontwerp voor het beroemde Volkswagenbusje – in Duitsland ‘Bulli' genoemd – te maken. Ontwerpen kunnen worden upgeload naar de speciaal voor de designwedstrijd gelanceerde website www.mycreativegermany.nl.
Win een Bulli
De hoofdprijs van deze wedstrijd bestaat uit een uniek VW-busje, oftwel Bulli, voorzien van het eigen ontwerp. Tijdens een toer langs Duitslands ´Capitals of Creativity´ – Berlijn, Hamburg en het Ruhrgebied – kan de winnaar zijn creatie vervolgens over de grens showen, want bij de prijs zijn twee overnachtingen inbegrepen.
De wedstrijd loopt tot 30 november 2010. Op de website van dit initiatief zijn alle ingezonden ontwerpen te bekijken. De jury bestaat uit een aantal professionals uit de designwereld.