Signnieuws

De opgestoken duim, ofwel het ‘vind ik leuk-icoon' van Facebook duikt steeds vaker op. JCDecaux Innovate, Zenith Optimedia en Media Buitenshuis Specialist hebben deze Facebook-functie van de HTC ChaCha-smartphone vertaald naar een buitenreclamecampagne met vier verschillende Spectaculars op zestien drukbezochte locaties. ‘Vind ik leuk' duikt hiermee overal op in het straatbeeld van Amsterdam, Utrecht en Den Haag.

Het nieuwe toestel van HTC heeft een speciale Facebook-knop waarmee gebruikers direct toegang hebben tot de profielensite en met één druk op de knop foto's, muziek en statusupdates kunnen delen. Om dit te illustreren, zijn de abri's van JCDecaux op het Leidseplein, Rembrandtplein (Amsterdam), Potterstraat (Utrecht) en Hollandspoor (Den Haag) omgetoverd tot interactieve Spectaculars.

 

Deelgenoot
Met behulp van een touchscreen krijgen reizigers en passanten een korte indruk van hoe de HTC ChaCha werkt. Zo worden ze uitgenodigd een foto te maken met behulp van de ingebouwde webcam, en die vervolgens met één druk op de geïntegreerde Facebook-knop te delen met HTC. Deze foto's kunnen via Facebook worden bekeken.

Dikke duim
De ‘vind ik leuk-duim' is gedurende de campagneperiode prominent aanwezig in het straatbeeld van Amsterdam en Utrecht. Om de nadruk te vestigen op de unieke Facebook-functie, rustte JCDecaux Mupi's uit met een 3D-model van de ‘vind ik leuk-duim'.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.