Signnieuws

Het Rode Kruis, blowUP media, Natwerk, Disco Dolly, BIG impact en Maxtension hebben een grootformaat steigerdoek en digitale schermen opgehangen met een oproep om op elkaar te letten in de coronacrisis.

Foto: blowUP media

In de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam, ter hoogte van het Marie Heinekenplein, is een steigerdoek opgehangen van meer dan 100 vierkante meter. De oproep van de uit stipjes opgebouwde tekst luidt: “Amsterdammers, let een beetje op elkaar”. Onder het doek staat een link naar het Rode Kruis.

Schermen

Ook hangen er in verschillende steden in Nederland en België digitale schermen. Amsterdammers, Rotterdammers, Eindhovenaren, Antwerpenaren en Gentenaars worden via een boodschap op de schermen aangespoord elkaar niet uit het oog te verliezen. In Belgische steden wordt de boodschap ondersteund met de hastag #vlaanderenhelpt.

Foto: blowUP media

Campagne

De campagne is een initiatief van het Nederlandse Rode KruisblowUP mediaNatwerkDisco DollyBIG impact en Maxtension. Ernst Vos (cco van de blowUP media Group), Steven Vermaas (eigenaar Disco Dolly) & Reinier Steures (ceo Natwerk) lichten de campagne toe: “Overal in de samenleving ontstaan nu uitdagingen. Juist de creatieve industrie kan zich nu bewijzen door te helpen waar mogelijk met inventieve ideeën. We wilden graag saamhorigheid stimuleren in tijden dat je juist minder samen kan zijn. Door hun uitzonderlijk goede werk en hun netwerk van burgerhulpverleners Ready2Help onderstreept Het Rode Kruis al jaren als geen ander hoe waardevol dat is. Het Rode Kruis was direct positief over het initiatief en samen hopen we op deze manier aan veel mensen een ‘positive vibe’ te geven in deze roerige tijd. Daarnaast hopen we dat veel nieuwe vrijwilligers zich voor het Rode Kruis aan zullen melden.”

Foto: blowUP media

Rode kruis

Marieke van Schaik, Algemeen Directeur Nederlandse Rode Kruis: “We waren direct enthousiast over deze campagne. Elke dag merken we weer hoeveel mensen echt héél graag willen helpen om anderen bij te staan in deze moeilijke periode. Daarvoor kunnen ze dus bij ons terecht via ons vrijwillige burgerhulpnetwerk Ready2Help, maar eigen initiatief is natuurlijk ook al fantastisch. Van een telefoontje naar je alleenstaande buurvrouw, tot boodschappen doen voor iemand die het nu juist nodig heeft.”

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.