In het tweede kwartaal van 2023 zijn de budgetten voor Out Of Home (OOH) reclame opnieuw flink gegroeid. Vooral ‘digital’ deed goede zaken. Dit blijkt uit onderzoek van branchevereniging Outreach.

In totaal werd voor ruim 66 miljoen euro uitgegeven, waarvan 32 miljoen euro aan ‘traditionele’ OOH en 34 miljoen euro aan digital. Hiermee laat de digitale variant een groei zien van 19 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Traditionele OOH leverde met min 4 procent iets in. Het aandeel digital kwam in het tweede kwartaal uit op 52 procent. Binnen digital ging 27 procent naar ‘programmatic.

Stijging digital
De optelling van Q1 en Q2 laat zien dat in de eerste helft van 2023 de bestedingen aan (D)OOH met 9 procent zijn gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In totaal werd iets meer dan 120 miljoen euro uitgegeven tegen 110 miljoen euro in de eerste helft van 2022. De marktgroei wordt gedomineerd door ‘digital’ met een stijging van 24 procent. Daarbinnen groeide ‘programmatic’ met 14 procent tot een budget van bijna 16 miljoen euro. De aandelen van traditionele en digitale OOH houden elkaar in evenwicht in de eerste helft van 2023.
