Signnieuws

De eerste dag van Sign2Com in het Belgische Kortrijk kende een rustige start. Ondanks de tropische temperaturen buiten wisten zondag toch meer dan duizend bezoekers deze tweejaarlijkse vakbeurs voor visuele communicatie en signage te vinden. De beurs duurt nog tot en met dinsdag 11 september.

Wat het meest opvalt aan de nieuw gestylde vakbeurs met gratis catering, is dat afscheid is genomen van de traditionele standopstelling en de felgekleurde tapijten in de gangpaden. De beurs is ingedeeld in zones, wat een dynamische en frisse layout geeft, al is niet altijd even duidelijk waarom een bepaalde leverancier in een bepaalde zone is ingedeeld. Tal van grootformaatprinters, veel textielveredeling en volop (licht)reclamesystemen zijn over de gehele beursvloer te ontdekken.

Bezoekers

Beursmanager Peter Vanbrackel had op de eerste beursdag graag wat meer bezoekers in Kortrijk willen verwelkomen, maar is gezien het fenomenale nazomer weer dit weekeinde toch tevreden. “Ondanks de temperatuur van om en bij de 30 graden in België hebben gisteren in totaal 1.007 professionele bezoekers Sign2Com bezocht. Gezien de omstandigheden een mooie opkomst.”Het is een kleine daling ten opzichte van de eerste beursdag in 2010 toen 1221 bezoekers de poorten van de beurshal passeerden.  Volgens Vanbrackel is het nieuwe concept, zowel bij bezoekers als exposanten goed ontvangen. “Maar we kunnen pas echt de balans opmaken na drie volle beursdagen.”

Divers

Ook al ontbreken enkele bekende namen uit de signbranche, tal van leveranciers zijn aanwezig met een uitgebreide stand en er zijn ook verschillende nieuwe namen. Het totale aanbod is dan ook zeer divers. Dit komt tevens omdat Sign2Com voor het eerst de pijlen richt op totale de reclame-, media- en communicatiewereld. Als eye-catcher bij de entree toont graffiti-artiest Steve Locatelli zijn kunsten, JC Decaux is alom aanwezig met innovatieve affichecreaties en Holocube en Feniks laten  met hologramcreaties & interactieve videotoepassingen zien.

Seminars

Vandaag (maandag) start het seminarprogramma, met bijdragen van verschillende exposanten,  maar ook van derden. Zo houdt Febelgra (de beroepsvereniging van de Belgische grafische industrie) twee presentaties over Fespa en X-treme Creations. Daarnaast heeft Aucliff International het over ledsignalisatie en is er aandacht voor MediaSpecs.

Klik hier voor het volledige programma.

Eredame

De eerste eredame van de Miss België 2012 verkiezing, Aurora De Geest, fleurde de stand van Papyrus Viscom op. Op de foto wordt zij geflankeerd door Joyce Beumer, Marketing Communicatie Manager Benelux van Papyrus, staand bij een Canon-printer die door de signleverancier wordt verdeeld. Canon is sponsor van de Miss België verkiezing, vandaar de connectie. Papyrus gebruikte Sign2Com om  de nieuwe naam Papyrus Viscom te lanceren. In deze divisie zijn alle activiteiten van Papyrus en, het in oktober 2011 overgenomen, XL Graphics gebundeld.

Kom langs

Maandag 10 september is Sign2Com nog open van10 tot 18 uur, op dinsdag 11 september van 10 tot 17 uur.

Sign+ Magazine is te vinden op stand 461. U kunt hier langskomen voor een praatje met hoofdredacteur Wouter Mooij of marketeer Femke Dölle en tevens kunt u stemmen op een van de tien genomineerde van de Sign+ Award voor de Publieksprijs.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.