Signnieuws

Er was deze week een hoop te doen over Procter & Gamble’s beslissing om fors te snijden in de online reclamebestedingen. Shopper Marketing Update wijst er in een interessante artikel op dat P&G wel wil investeren in instore en verpakkingen.

Procter & Gamble, ’s werelds grootste adverteerder, heeft in het afgelopen kwartaal tussen de 100 en 141 miljoen dollar minder uitgegeven aan digitale advertenties. De reden? De effectiviteit kan te weinig worden aangetoond en advertenties verschijnen op plekken waar dat ongewenst is.

Instore en verpakkingen

Wat minder aan bod kwam zijn de marketinggebieden waar de FMCG-gigant dan wél meer in wil investeren. En die boodschap heeft het bedrijf wel degelijk voor het voetlicht willen brengen. Want zowel op Twitter als in een expertgesprek naar aanleiding van de kwartaalcijfers benadrukte P&G dat er meer zal worden gedaan aan innovatie en uitvoering in het schap en op verpakkingen, aldus Shopper Marketing Update.

In de winkel wil P&G meer investeren in kwalitatief hoogwaardige displays. Dat biedt kansen voor de sign- en displaymarkt, zeker als dit navolging krijgt van andere grote merkeigenaren.

Lees hier het hele artikel op Shopper Marketing Update.

 

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *