Signnieuws

Signmaker Platimex uit Mijdrecht heeft een hybride UV-printer met geautomatiseerde workflow van Agfa aangeschaft. Een grote investering voor het relatief kleine bedrijf.

Links Jeroen de Jong (eigenaar Platimex), rechts Olaf Zuijdendorp (inkjetapplicatiespecialist van Agfa).

Jeroen De Jong, eigenaar van Platimex – een bedrijf met vijf medewerkers – vertelt: “Met ons team gaan we tot het uiterste. Wat we leveren moet goed zijn. We kochten redelijk veel UV-printwerk in, maar ondervonden regelmatig dat de kwaliteit net niet goed genoeg was. Met de Anapurna H1650i LED van Agfa kunnen we nu ook de allerhoogste kwaliteit op rol en plaat leveren.” Met de multi-layer- en witte-inkt-functie, kan De Jong wel uit de voeten. “Tot wel vijf lagen kunnen in één doorgang geprint worden. Zeker voor luxe raamfolies geeft dit ongekende mogelijkheden.”

Outdoor

Platimex levert veelal outdoorreclamewerk. De Agfa-inkten kennen onbeschermd een lichtechtheid van twee tot drie jaar voor buitengebruik en beschermt tot wel 15 jaar. De Jong: “Door direct op plaat te printen besparen we op media en tijd. Door de extreem lange levensduur van de inkten zien we nieuwe kansen zoals duurzame wegbewijzering en gevelbeplating.”

Printworkflow

Samen met de printerinvestering, heeft Platimex gekozen voor Agfa’s Asanti PDF-printworkflow. Asanti zorgt voor een probleemloze, geautomatiseerde bestandverwerking en heeft een krachtige Adobe PDF RIP Engine aan boord. Een kleurprofiel maken kost slechts 20 minuten tijd. Naast de Zünd-snijtafel en de Agfa-printer stuurt Asanti ook de Mimaki-printer en de snijplotter aan.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Duurzamer produceren?

Wilt u duurzamer produceren, maar weet u niet hoe te beginnen?
Volg onze online kennissessie 'Duurzaam omschakelen met verwisselbare media''.
Een initiatief van PIXIA B.V. i.s.m. Sign+ Magazine, Probo.nl en Van As.

Woensdag 26 mei | Deelname is gratis