Signnieuws

Meer naamsbekendheid voor de stichting DoDareDream. Dat was de opdracht die de vierdejaars studenten van de opleiding mediamanagement van het Mediacollege Amsterdam hadden gekregen aan het begin van hun project om een communicatieplan te maken. Opdrachtgeefster Anita Tol van DoDareDream.

Vrijdag 19 november werden de communicatieplannen bij de stichting DoDareDream gepresenteerd voor de opdrachtgeefster Anita Tol en communicatiedeskundige Arie de Zeeuw. Laatstgenoemde is lid van het bestuur van de stichting DoDareDream. Er waren ook leden van de jeugdraad aanwezig om te plannen te beoordelen.

Vol trots toonden de zes groepjes hun uitgewerkte communicatieplan voor de jury en een drietal leden van de jeugdraad. Er werd door elke groep een eigen idee gepresenteerd met uitleg hoe men tot de uitwerking van het plan en de te gebruiken middelen het te bereiken doel zou kunnen halen.

Goody bag
Voor de jongste jeugd werd de mogelijkheid bedacht om via kleurplaten de aandacht op de stichting te vestigen. Natuurlijk werden de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van sociale media in stelling gebracht zoals Twitter, Hyves, Facebook et cetera. Maar ook een eenvoudig idee om een goody bag aan te bieden bij bedrijven en zo gebruik te maken van het persoonlijk contact.

Het idee is in de goody bag een dromenvanger als hulpmiddel te verstoppen naast een cm3 kans (het symbool van DoDareDream voor de kans die je kunt grijpen of voorbij te laten gaan). Daarnaast was er een mediamix van print en online producten, maar ook het idee om naast de bestaande netwerkversies in combinaties met de sociale media naast elkaar te gebruiken.

Nominaties
Drie presentaties werden genomineerd vanwege kwaliteit, haalbaarheid, diepgang, inpasbaarheid en het enthousiasme van de presenterende teams. Het was voor de jury een afweging van de lengte, aangaande de houdbaarheid van het plan, alsmede de mogelijkheden om bij veranderende omstandigheden toch vast te kunnen houden aan het concept.

Deze laatste afweging gaf de doorslag om te kiezen voor het idee van het doosje met vraagteken dat zowel fysiek als virtueel kan worden ingezet in de mediamix van web en sociale media.

Beloning
Iris Valentijn, Lisanne Konijn en Leandro Gomes da Silva, ontvingen als makers van het best bruikbare communicatieplan een vijfdaagse NLP jongerentraining van het instituut NTI-NLP, waaruit de stichting DoDareDream is ontstaan.

De leden van de andere vijf teams kregen een dreamsupporter-certificaat van de stichting DoDare Dream uitgereikt. De stichting gaat alle communicatieplannen nog bespreken in de ledenraad en wellicht kunnen de studenten van het Mediacollege hun bedachte plannen nog ten uitvoer brengen om zodoende hun kerntaken en de daaraan gekoppelde competenties te kunnen behalen.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.