Trofee,schijf, bokaal, ring … Wie ontwerpt de Nationale ExpoJaarprijs? In december wordt voor het eerst de Nationale ExpoJaarprijs uitgereikt en daarbij hoort een passende beloning. Daarom roept de organisatie alle creatieven op om de Nationale ExpoJaarprijs te ontwerpen.
De prijs is de jaarlijkse beloning voor de beste beurs- of eventdeelname en het beste beurs- of eventconcept (in de categorieën business en consumer) van Nederlandse bodem. Deze moet een stimulans worden voor opdrachtgevers en organisatoren om nog meer uit het medium live communication te halen.
Eigenlijk zijn er (bijna) geen voorwaarden, want dat zou het creatieve proces alleen maar kunnen beïnvloeden. Een paar richtlijnen zijn er wel. De prijs moet 3-dimensionaal zijn, je moet het kunnen vasthouden en de productiekosten mogen maximaal 300 euro per stuk zijn. Grafische en/of ruimtelijke ontwerpers, kunstenaars, studenten aan kunstacademies, kortom: iedereen die vorm wil geven aan de prijs voor ‘live communication' kan meedoen. Voor 30 juni 2007 ontvangt de Nationale ExpoJaarprijs per post de schetsen en/of impressies voorzien van een bondige motivatie op postbus 147, 2501 CC Den Haag.
De inzendingen worden beoordeeld op haalbaarheid, creativiteit en originaliteit. De winnaar wordt nauw betrokken bij de uitvoering en worden uitgenodigd voor de prijsuitreiking van de Nationale ExpoJaarprijs, waar zijn of haar naam wordt genoemd.
Relevante link: https://www.expojaarprijs.nl