Signnieuws

Beursorganisatie Pure Digital is een samenwerking aangegaan met Building Holland en BNO. Samen willen zij digitale printinnovaties in interieurdecoratie en productpersonalisatie stimuleren.

Nieuwe marktkansen creëren, onder meer door verbindingen te leggen tussen creatief ontwerp en digitaal printen. Dat staat centraal tijdens Pure Digital, dat van 17 tot en met 19 april in Amsterdam RAI wordt gehouden.

Samenwerking

Pure Digital is een samenwerking aangegaan met Building Holland, een toonaangevende beurs voor de bouw- en architectuurmarkt in de Benelux, en met BNO (Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers). Dit driemanschap wil het belang van creativiteit in het maakproces, van een idee tot de uiteindelijke realisering, onderstrepen. Met name voor de interieurdecoratiemarkt. En daarbij benadrukken welke rol de enorme veelzijdigheid van digitaal printen hierin kan spelen.

“Pure Digital wil zowel bezoekers als exposanten een unieke en allesomvattende ervaring geven waarin creatieve visie, technische expertise en praktische realisatie hand in hand gaan”, aldus Frazer Chesterman, directeur en mede-eigenaar van organisator FM Brooks.

Recent onderzoek

Een recent onderzoek van Pure Digital naar de moeizame groei van digitaal printen, toonde aan dat de kloof veel te groot is tussen de creatieve wereld enerzijds en de printindustrie anderzijds. Pure Digital wil daarin verandering brengen.

Chesterman: “Traditionele beurzen willen vooral machines verkopen. Pure Digital wil ontwerpers en creatieven inspireren.” Het grootste voordeel van digitaal printen is dat het ontwerpers vrijer laat dan analoog drukken. Creatieve vrijheid stimuleert eindeloze creativiteit – een leitmotiv tijdens Pure Digital.

Verschillende disciplines

Om dit te realiseren, brengt Pure Digital verschillende disciplines samen. Enkele grote printerfabrikanten, zoals HP en Durst, zijn aanwezig om op groot formaat op speciale materialen specifieke applicaties voor ongewone locaties te tonen. Het content programma tijdens Pure Digital wordt vormgegeven met bijdragen van BNO. De vereniging stuurt enkele inspirerende ontwerpers en creatievelingen voor keynote presentaties rond digitale printinnovatie.

Freek Kroesbergen, Communicatie Manager bij BNO, licht toe: “BNO is de toonaangevende community van Nederlandse brand, corporate, packaging, retail en interieurontwerpers. We kijken uit naar deze samenwerking met Pure Digital  om zo onze leden en de gehele industrietak sneller nieuwe perspectieven te bieden. De innovatieve exposanten op Pure Digital illustreren hoe de digitale printtechnologie creativiteit niet alleen stimuleert, maar ook realiseert door unieke ervaringen te creëren met ontwerpen die echt het verschil maken.”

Building Holland

Building Holland, dat gelijktijdig in de RAI wordt gehouden en in hal 12 onderdak biedt aan Pure Digital, moedigt bezoekers aan om beide shows te bezoeken en zo een ‘holistische ervaring’ te beleven. Pure Digital rekent op bezoekers van verschillende pluimage: (binnenhuis)architecten, interieurontwerpers, creative directors en ontwerpers binnen de verpakkingsindustrie  en commerciële drukwerkmarkt. Maar ook signmakers en print service providers die kunnen leren hoe nieuwe applicaties ook nieuwe business kunnen genereren.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.