Printerfabrikant Roland DG breidt zijn cloud-gebaseerde ‘Roland DG Connect’-service uit. Deze online tool voor een betere communicatie met de klant en meer creativiteit is nu ook beschikbaar in Europa.

Dankzij de Roland DG Connect krijgen gebruikers van TrueVIS-modellen een gedetailleerd inzicht in hun gehele printoperatie. Zo toont de gratis dienst onder meer het inktverbruik per patroon en de tijdlijn van het printvolume. De gratis dienst werd al eerder gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk, Noord-Amerika en Japan.
Verkorten reparatietijd
Doet er zich een fout voor dan kan de gedeelde informatie over de bedrijfsstatus en de geschiedenis van het product worden gebruikt om de reparatietijd te verkorten en zo de uitvaltijd verminderen. De app heeft ook als doel mensen met verschillende vaardigheden, doelstellingen en vereisten in staat te stellen samen te werken en ideeën uit te wisselen.
Health Check-functie
De app heeft ook een Health Check-functie. Deze controleert belangrijke onderdelen, zoals de printkop, en stelt gebruikers op de hoogte van vereist onderhoud om hen te helpen hun product in goede conditie te houden voor een stabiele werking. Bovendien biedt de Dashboard-functie een gemakkelijk te begrijpen, kleurgecodeerde weergave van de bedrijfsstatus om het productgebruik te verbeteren voor een efficiëntere bedrijfsvoering.
Johan Struyfs, EMEA Service Director bij Roland DG: “Dit is een doorlopend project voor ons en we zijn vastbesloten om op lange termijn nieuwe functies, diensten en geografische ondersteuning te blijven toevoegen om een nog aantrekkelijker creatief ecosysteem te genereren voor onze wereldwijde klanten.”