Océ en het Grafisch Lyceum Utrecht willen een brug slaan tussen theorie en praktijk. Tijdens de Grafische Vakbeurs Hardenberg zijn de eerste resultaten zichtbaar: studenten van de opleiding Mediamanagement zijn onderdeel van de standbemanning, en op verschillende machines worden door het Grafisch Lyceum Utrecht ontworpen applicaties gedemonstreerd.
Sales director Frank Huigen, bij Océ verantwoordelijk voor de grafische industrie, wil met de samenwerking nog eens het branchebelang onderstrepen van goede grafische opleidingen: "Door onze krachten te bundelen kan het Grafisch Lyceum Utrecht het onderwijs realistischer maken, sneller inspelen op trends en behoeften in de markt, en dus nog beter aansluiten op de praktijk." De banden worden aangehaald op het gebied van kennisdeling. Daarbij valt bijvoorbeeld te denken aan stageplaatsen voor zowel studenten als docenten, maar ook aan het ontwikkelen van speciale opleidingsmodules voor specifieke opleidingen, zoals de richting Mediamanagement. Het voordeel voor de klanten van Océ is dat zij eenvoudig en laagdrempelig toegang krijgen tot het brede aanbod van het Grafisch Lyceum en met name het Art en Design College, dat nascholing verzorgt voor grafici. Océ zelf heeft nu direct toegang tot goed gekwalificeerd grafisch talent voor haar eigen organisatie.
Relevante links:
www.oce.com en www.glu.nl