Signnieuws

In deze crisistijd spelen veel bedrijven in de signbranche in op de ontwikkelingen met creatieve ideeën. Deel 6 van coronasigns geeft een impressie van coronagerelateerde uitingen en bijzondere initiatieven vanuit de signwereld.

Nu de ‘anderhalve-meter-maatschappij’ steeds meer het nieuwe normaal lijkt te worden, zien we veel bedrijven daarop inspelen. Scholen en kappers zijn weer open en het openbaar vervoer wordt toegankelijk met mondkapjes. Dat zorgt voor nieuwe creatieve ideeën. We kregen verschillende inzendingen binnen en troffen ze op social media. Hieronder een impressie.

SignShop Amsterdam ontwierp en produceerde voor OBS De Wegwijzer in Amstelveen opvallende signs op muren en het schoolplein om de routing in goede banen te leiden. Ze maakten gebruik van muurfolie DigiPrint HiTack Muurfilm. “Prima voor folie voor dit (hopelijk) tijdelijke project”, aldus Simone Zwaagman van SignShop.

Een volledig geautomatiseerde winkelbezettingmeter. Een samenwerking van Ronald Kuik, Buitelaar Metaal en De Resolutie/Van Zijderveld. De plug&play zuil kan bij de ingang van een winkel worden opgesteld en geeft de drukte in de winkel aan. Bij een groen scherm is men welkom, is het eventjes te druk in de winkel, dan gaat het scherm op rood. Via ingesproken berichten informeert de zuil de klant ook via audio. Zijn er meerdere ingangen? Er kan tot 10 ingangen worden gekoppeld. Ook een entree van 10 meter breed is geen probleem. “Zo kan iedereen winkelen zonder mandje of winkelwagen, maar gewoon lekker met de eigen tas”, aldus Jeffrey Vermaat van De Resolutie. De zuil kan volledig worden voorzien van een eigen ontwerp of huisstijl.
Reizen in stijl? Vanaf 1 juni zijn mondkapjes verplicht in het openbaar vervoer. Veel bedrijven stappen dan ook in het leveren en creëren van mondkapjes, zoals FaberExposize. Hier kun je online een eigen mondkapje ontwerpen.

Omdat restaurants geen gasten meer mogen ontvangen, zijn veel horecaondernemers overgestapt op afhalen. Maar ook dat moet natuurlijk gebeuren volgens de richtlijnen. ArtinSign maakte voor verschillende restaurants vloerstickers, zodat de gasten veilig op 1,5 meter afstand hun gerechten kunnen afhalen.

Konica Minolta USA deelde via social media een opvallend PPE gezichtsscherm met ‘heldenprint’. Geprint op de MGI JETvarnish 3D Digital Embellishment Press.

Voor basisscholen en bedrijven, zoals Toyota, maakte Trim-Line Zevenbergen gepersonaliseerde hygiënezuilen, voorzien van hygiënische doekjes.

De vraag naar scheidingswanden en -schermen neemt toe. Smart-Sign bedacht de Trivider, om veilig contact tussen klanten en medewerkers mogelijk te maken.
Buitink Technology ontwikkelde een opblaasbaar preventiescherm voor voertuigen: Buitink Inflatable Car Screen (BICS). Na het vullen met lucht klemt het scherm zich vast in een voertuig; boren of schroeven is niet nodig. Het scherm is met fietspomp of (mini) compressor te vullen met lucht en eenvoudig aan te brengen en te verwijderen. Een octrooi is aangevraagd. Hieronder een filmpje van het product.

Eerdere berichten over ‘coronasigns’

Deel 5 van deze serie
Deel 4 van deze serie
Deel 3 van deze serie
Deel 2 van deze serie
Deel 1 van deze serie

Klik hier voor ons complete Coronadossier

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.