Signnieuws

“Jullie werken aan zichtbaarheid van anderen, maar pak zelf ook dat podium.” Presentatie-expert Patrick van Gils was duidelijk richting de aanwezige signmakers tijdens een recente SI’BON-bijeenkomst. “Presenteer je als A-merk.”

De SI’BON-leden werden ontvangen in het nieuwe pand van Alvasi Reclame in Nieuwleusen.

Van Gils hield op 10 maart een masterclass tijdens een meeting van SI’BON in Nieuwleusen waar zo’n zestig personen op af waren gekomen. Gastheer was Erik Fieten van Alvasi Reclame. Het bedrijf is gevestigd op twee locaties (Staphorst en Nieuwleusen) en heeft vorig jaar op deze laatste locatie een nieuw bedrijfspand betrokken.

Opmerkelijk feit is dat een bestaande bedrijfshal uit Tilburg is overgebracht naar Nieuwleusen die vervolgens is verwerkt in het nieuwe bedrijfspand. Fieten vertelde vol passie over zijn bedrijf en deze circulaire aanpak. (Lees hier het volledige artikel over het groene statement van Alvasi). Daarna gaf hij samen met Maurice Rousseau, de bedrijfsleider in Staphorst, bezoekers een rondleiding door het bedrijf.

Erik Fieten vertelde gepassioneerd over zijn bedrijf en de keuzes die hij heeft gemaakt.

Kledingshowroom

Opvallend en leerzaam voor velen was de filosofie achter de aanwezigheid van een showroom met een ruim assortiment werk- en promotionele kleding. Gerenommeerde merken als Blåkläder, JAKO en Santino hangen in de rekken. “Een tak die je er niet ‘even’ bij doet”, aldus  Rousseau. Maar geef je deze discipline voldoende aandacht, dan is er volgens hem absoluut synergie met de rest van de activiteiten van het bedrijf.

Masterclass

Na een heerlijk warm buffet ging Patrick van Gils, oprichter van TOPpresentaties.nl, in op nut en noodzaak van kort en krachtig pitchen en presenteren. “Als je jouw verhaal goed en bondig kunt vertellen, trek je meer klanten en kun je hogere prijzen vragen.” Geef ruimte voor feedback, is een belangrijk advies van Van Gils. “Dan weet je wat hem of haar bezighoudt en belangrijk vindt. Daar kun je vervolgens weer op in spelen.”

Patrick van Gils tegen de aanwezige signmakers: “Pak je eigen podium!”

Toon iets van jezelf

Van Gils is zelf een man met een missie die gepassioneerd over zijn vak kan praten. Hij werkte jarenlang voor McDonald’s Nederland als campagnemaker en woordvoerder, trainde zzp- en mkb-ondernemers in opdracht van Google en heeft zelfs een masterclass mogen geven aan koningin Máxima. Volgens hem is het belangrijk dat je in elk gesprek echt iets van jezelf laat zien. “Daarmee toon je kwetsbaarheid, dat zet jouw verhaal kracht bij.”

Volgens hem begint elk verkoopgesprek met jezelf verkopen, vervolgens je bedrijf en tot slot je product. Meer over de beste manieren voor signbedrijven om zich te profileren, hun meerwaarde aan (potentiële) klanten te demonstreren en optimaal personeel te werven in Sign+ Magazine nr. 3-2022.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.