Signnieuws

In deze crisistijd zijn er veel bedrijven in de signbranche die inspelen op de ontwikkelingen. Soms groot, soms klein. Een impressie van coronagerelateerde uitingen in het straatbeeld.

Van ‘kuchschermen’ tot vloerstickers om de gewenste 1,5 meter afstand aan te geven; veel signmakers en winkelinrichters hebben het onverwacht druk met het op maat maken, beprinten en plaatsen van deze ‘coronaproducten’. Ook vlaggen, billboards en andere coronagerelateerde signs komen voorbij. Hieronder een impressie van items die ons opvielen.

Outdoorreclamebedrijf Hillenaar exploiteert sinds deze maand een moderne mobiele, digitale truck. “Een splinternieuwe Volvo waarop een immens digitaal scherm geplaatst is”, zegt directeur Jeroen Hillenaar. “De huidige Coronacrisis zorgt voor een run op onze nieuwe aanwinst. Gemeenten zetten de wagen in om voorlichting te geven. Onder meer in kustplaatsen als Katwijk en Noordwijk.” Foto Hillenaar
Haan Reclamewerk maakte voor Douwe Egberts Café Leeuwarden een coronamat
“Om fysiek contact zoveel mogelijk te vermijden verloopt de aankoop nu buiten en via een digitaal scherm. Aangevuld met de geprinte matten op maat!”, aldus Haan. Foto: Haan Reclamewerk
ConFetti de Reclamefabriek voorzag een stroomhuisje aan de Maasboulevard in Rotterdam van pakkende teksten als ‘houd afstand, sterker door strijd, het komt goed’. Foto: Confetti Reclame
En een bankje voor een goed gesprek op gepaste afstand. Foto: Confetti Reclame
Bloemenbureau Holland is de campagne ‘Let Hope Bloom’ begonnen. “Bloemen hebben een krachtige symboliek en spreken de internationale taal van liefde en vriendschap, van dankbaarheid, steun en troost. En van hoop. Met de symbolische boodschap ‘Let Hope Bloom’ in gigantische bloemfiguren, willen we hoop geven aan iedereen die wordt getroffen door het coronavirus.” Foto: Bloemenbureau Holland
Thuiswerken is nog nooit zo actueel geweest als nu. FaberExposize bedacht een ‘thuiswerkscherm’ om je huiskamer eenvoudig om te toveren tot professionele werkplek. Handig voor beeldbelgesprekken met werkrelaties. Foto: Faber Exposize
Standbouwer VDS Productions uit het Belgische Hoogstraten hielp het AZ Turnhout campus Sint-Elisabeth uit de nood door het plaatsen van modulaire scheidingswanden. Foto: VDS Productions
Artin Sign richtte zich via LinkedIn op toekomstige signmakers. Speciaal voor alle kinderen (en ouders) die nu thuis zitten deelden ze een bouwtekening waarmee ze hun eigen busje kunnen ontwerpen en wrappen. Foto: Artin Sign
De Postergigant uit Den Helder werd door de burgemeester van het Belgische Brakel gevraagd om met spoed een spandoek te maken voor een uitkijktoren. Met het spandoek (5 x 20 meter) wil de burgemeester alle mensen die in deze tijd het land draaiende houden een hart onder de riem steken. Foto: De Postergigant

Eerdere berichten over ‘coronasigns’:
Hillenaar gebruikt masten: #Stay Positive
Vlaggen in de strijd tegen coronavirus
Ocean Outdoor zet MKB-steunfonds op
Leveranciers komen met preventieschermen
‘Amsterdammers, let een beetje op elkaar’

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.