De Staatsloterij is als winnaar uit de bus gekomen bij de eerste Outdoorcampagne van het Jaar verkiezing.
Ruim 200 direct betrokkenen (adverteerders, mediabureaus en exploitanten) konden tijdens de uitreiking in de Amsterdam Arena vorige week via sms hun keuze maken uit zes genomineerde campagnes (winnaars van ‘Outdoor campagne van de maand‘).
Met 45 procent van de stemmen liet de Staatsloterij outdoor campagnes van Vodafone, Sony PSP, Radio 538, Unilever (Rexona), Dell en Disney XD achter zich.
Jackpotvis
De winnende campagne ging over de Record Jackpot van 27,5 miljoen euro, trekking 10 augustus 2009. Op veel plekken in het land dook de Jackpotvis op in allerlei uitingen. Arienne Brokking van de Staatsloterij: "Hiermee is de doelstelling om maximale awareness te creëren voor de Record Jackpot erg goed geslaagd."
De outdoorcampagne van het jaar is een initiatief van de out of home specialisten Kinetic, MbS en Posterscope, samen met buitenreclame exploitant Brouwer & Partners.