Signnieuws

Uit onderzoek in opdracht van Plantronics blijkt dat de impact van de stem in het bedrijfsleven steeds groter wordt. Dit heeft te maken met het feit dat steeds meer tijd wordt gespendeerd buiten kantoor en aan de telefoon.

De werkplek ontwikkelt zich steeds meer buiten de traditionele grenzen van het kantoor en de vaste werktijden van 9 tot 5. Uit het onderzoek blijkt dat 90 procent van de werknemers steeds meer tijd buiten het kantoor doorbrengen. In deze nieuwe context wordt de kracht van de stem een van de belangrijkste bedrijfsinstrumenten.

Kracht van de stem
Tijdens het doen van zaken over de telefoon wordt lichaamstaal vervangen door het stemgeluid. Het stemgeluid vertegenwoordigt dan 87 procent van de gehele communicatie, blijkt uit onderzoek. De inhoud vertegenwoordigt slechts 13 procent van de totale effectiviteit. Daarom kan het stemgeluid samen met het tempo, pauzes, sterkte en hoogte het eindresultaat beïnvloeden. Door deze goed op elkaar af te stemmen kunnen professionals effectiever zijn tijdens telefoongesprekken.

Masterclass
Plantronics, aanbieder van audiocommunicatie, heeft een ‘Speech Impact Masterclass' ontwikkeld. Het programma bevat audiotechnieken en methoden van communicatie-expert Tony Crawford. "Professionals werken steeds vaker buiten de muren van het kantoor. Daarom moeten ze leren communiceren zonder de kracht van face-to-face interactie en lichaamstaal", zegt Crawford. "Het belang van ‘voice presence' is niet alleen in opkomst, het blijkt cruciaal in de manier waarop de meeste bedrijven vandaag de dag zaken doen." De masterclass wordt onder meer aangeboden door cursusinstituut Global Knowledge.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.