Signnieuws

De XL-vestiging van Albert Heijn in Zaandam heeft een nieuwe look gekregen. De ruimtelijke identiteit van het Zaans Medisch Centrum (dat vorig jaar de Sign+ Award won) is doorvertaald naar de supermarkt, die zich in hetzelfde gebied bevindt, zodat een samenhangende uitstraling ontstaat.

Foto: © Mike Bink/Silo

De glazen pui en wanden van de Albert Heijn XL bij het Zaans Medisch Centrum vormen een canvas waarop de inspirerende lokale geschiedenis van het bedrijf wordt verbeeld.

Beeldverhaal

Uit het ruim 125-jarige bestaan van Albert Heijn selecteerde ontwerpbureau Silo hoogtepunten voor verrassend, leuk én lekker beeldverhaal. In de handgetekende illustraties herken je de kwaliteitsproducten waar de supermarkt om bekend staat – wijn, koffie, koekjes en verse groenten, maar ook de gevel van een van de eerste winkels. In de illustraties zijn wetenswaardigheden over Albert Heijn verwerkt.

Liever met de trap

Foto: © Mike Bink/Silo

In het trappenhuis naar de parkeergarage loop je door een klein dorpje met typische Zaanse huisjes opgebouwd uit groente en fruit. Door middel van de ruimtelijke identiteit stimuleert Albert Heijn zijn klanten om de trap te nemen in plaats van de lift. Daarnaast ondersteunen de illustraties de oriëntatie en het respectvol gebruik van het trapportaal.

Foto’s: © Mike Bink/Silo

Gebiedsidentiteit

De Albert Heijn XL is onderdeel van een kleine gezondheidszorgwijk rondom het Zaans Medisch Centrum, ontworpen door Mecanoo architecten. Door de herkenbare ruimtelijke identiteit van het ziekenhuis door te vertalen naar de supermarkt is het hele gebied van een samenhangende uitstraling voorzien.

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.