TBWA/NEBOKO is de grote winnaar geworden van de derde editie van de Ocean Digital Creative Competition Amsterdam. Het reclame en ontwerpbureau met een vestiging in Amsterdam won zowel in de categorie Commercieel als Non-profit. In de laatste categorie werkte het bedrijf samen met Dentsu. De bedachte concept-campagnes worden nu in samenwerking met Ocean Outdoor uitgevoerd. Voor elke campagne is 500.000 euro beschikbaar.

Stapje verder
Ocean daagde bedenkers van campagnes uit om net even dat stapje verder te gaan. “Challenge the status quo in Digital Out Of Home (DOOH). Stel je digitale schermen voor die tot leven komen en zó de interactie aangaan met het publiek waardoor men er nog jaren over spreekt”, probeerde het bedrijf te inspireren. TBWA deed in de categorie commercieel mee met het McCafé Beanboard. Samen met Dentsu bedacht het een campagne voor het Fonds Gehandicaptensport.
Effectief medium
Nike Boor, directeur Fonds Gehandicaptensport: “Wat een fantastische prijs hebben we in ontvangst mogen nemen. Deze is in een tijd dat de collecte aan de deur steeds moeilijker wordt en we voortdurend op zoek zijn naar alternatieven een hele welkome aanvulling voor ons. Digital Out of Home is een slim en effectief medium type, dat we heel graag gaan inzetten om donaties te ontvangen. We zijn daarom super blij met deze 500.000 euro aan mediawaarde en enorm trots op de samenwerking met TBWA als creatief bureau en Dentsu als ons mediabureau.”

Innovatief concept
Karin van Prooijen, marketing manager McDonald’s: “Onze uitdaging is om op opvallende en relevante wijze onze gasten in contact te brengen met onze heerlijke koffies. We vinden het daarom fantastisch dat we hebben gewonnen met dit innovatieve concept voor McCafé met creatieve impact van TBWA. Naast de impactvolle boodschap komen ook de toepassing van data en digitale technologie van DOOH hier heel mooi samen.”
Andere prijswinnaars
Naast de eerste prijs, ter waarde van 500.000 euro, werden er in elke categorie ook nog een nummer twee of drie aangewezen. Zij ontvangen respectievelijk 250.000 euro en 100.000 euro.
Categorie Commercieel: 1) TBWA\NEBOKO – McDonalds – McCafé Beanboard (€500.000), 2) Dawn – DPG Media en Stichting CPNB – Word schrijver in 3 seconden! (€250.000), 3) And Now This – BLÊR – Liberating Karaoke (€100.000). Categorie Non-profit: 1) TBWA\NEBOKO & Dentsu – Fonds Gehandicaptensport – Empty the locker room (€500.000), 2) Gardeners –TKRAMREPUS – Omgekeerde Supermarkt (€250.000), 3) No Such – Daniel den Hoed – Hoe dichterbij hoe beter (€100.000).