TS Visuals uit Oudkarspel is met haar project ‘Markthal Rotterdam’ uitgeroepen tot overall winnaar van de Sign+ Award 2014. Elf genomineerde projecten dongen mee naar deze gerenommeerde vakprijs.
De Sign+ Award 2014, een initiatief van het vakblad Sign+ Magazine, werd vrijdag 31 oktober uitgereikt tijdens een feestelijk evenement in Media Plaza Utrecht. Klik hier voor een uitgebreid verslag in beeld.

Categoriewinnaars
TS Visuals, die ook de favoriet van het Publiek is, was niet de enige winnaar. Van de elf genomineerde projecten werden vijf projecten uitgeroepen tot winnaar in hun categorie. Deze categoriewinnaars dongen mee naar de overall prijs van de Sign+ Award 2014.
Naast TS Visuals, overall winnaar én winnaar in de categorie Architectural Signage, zijn de andere vier categoriewinnaars:
Categorie Outdoor Signage:
‘Orion onderwijsgebouw’, ingezonden door Ritzen-Design-Consult uit Spaubeek.
Categorie Indoor Signage:
‘Signing E-Sites Breda’, ingezonden door Dr. Sticker uit Roosendaal.
Categorie Voertuigbelettering:
‘Alphabet Art Car 2013’, ingezonden door Vermeulen en Vermeulen reclame uit Drunen.
Categorie Tentoonstellingsbouw:
‘RUG 400 jaar’, ingezonden door City Outdoor Media uit Alblasserdam.
Zij kregen op het feestelijke evenement allemaal een prijs uitgereikt, bestaande uit een glazen kunstwerk. Daarnaast kregen zij, net als alle genomineerden, hun projectpresentatie op canvas. Voor een overzicht van deze winnende projecten en de andere genomineerden, klik hier.

Hoogstandje
Het overall winnende project ‘Markthal Rotterdam’ werd door de vakjury geroemd vanwege de enorme visuele impact die het toch al bijzondere gebouw internationale allure geeft.
Markthal Rotterdam van MVRDV architecten is een uniek ontwerp. TS Visuals werd benaderd om deze megavisual van in totaal 9.000 vierkante meter te produceren. Hiervoor is gebruikgemaakt van speciaal gelakt en geperforeerd aluminium plaatmateriaal, waarbij de afbeelding met een sublimatieprocedé is aangebracht in een speciale coating.
“De enorme afmeting en het gebruiksdoel stellen hoge kwaliteitseisen aan de technische uitwerking. Vooral het feit dat een relatief klein bedrijf hier zijn expertise heeft kunnen inbrengen én dat ook heeft waargemaakt, is bepalend geweest voor het toekennen van de prijs. Daarnaast is het een logistiek hoogstandje. Dit is Architectural Signage in de overtreffende trap”, aldus Kwee namens de vakjury.
Klik hier voor een beschrijving en presentatie van dit project.
Jury
De vakjury bestond uit een aantal gerenommeerde personen uit verschillende disciplines in en rond de sign- en reclamewereld, onder voorzitterschap van Hwie-Yang Kwee (Managing partner van id-entity). De jury bestond verder uit Vincent van Herk (Directeur Exposize Eindhoven en winnaar Sign+ Award 2012), Annelies Dings (Directeur Glaifa Lichtreclame), Peter van Zijderveld (Beleidsmedewerker Savantis), Sander Baumann (Eigenaar Designworkplan) en Ron van der ploeg (Directeur Ron Design).
De Sign+ Award is een tweejaarlijkse vakprijs voor de totale signbranche en wordt georganiseerd door het vakblad Sign+ Magazine, een uitgave van Eisma Businessmedia.