Signnieuws

Sinds half april kunnen metroreizigers in Rotterdam de eerste metrotunnelreclame in Nederland zien. Dit is het resultaat van een samenwerking tussen RET en adtrackmedia.

Reclamefilmpjes op de muur in een tunnel, te zien vanuit de metro in Rotterdam.

Op de wanden van de metrotunnel tussen de stations Blaak en Beurs zijn verticale ledstrips aangebracht die bewegende beelden tonen die reizigers zien zodra de metro in volle vaart voorbijkomt. ‘Door de snelheid van de metro lijkt het alsof je in een film zit zodra je uit het raampje kijkt’, aldus RET.

Extra reisbeleving

Maurice Unck, algemeen directeur van de RET is trots op de primeur in de Rotterdamse metro: “We zijn altijd bezig met manieren om iets toe te voegen aan de beleving van een bus-, tram- of metrorit en deze mooie innovatieve beelden passen daar perfect bij. In Europa gaan steden als Barcelona, Rome en Madrid ons voor en daarbuiten is deze vorm van adverteren van adtrackmedia bijvoorbeeld te zien in wereldsteden als Seoul en São Paolo.”

Technologie

Adtrackmedia is een Canadees media- en technologiebedrijf met een groeiend wereldwijd netwerk van digitale in-tunnel advertentiesystemen, dat sinds kort ook in Nederland actief is. Ken Bicknell, CEO van adtrackmedia: “De eerste adverteerders zijn Samsung en Fanta (Coca Cola) die via deze weg hun nieuwe producten aan metroreizigers tonen. Nu de technologie in Rotterdam werkt, zullen we snel verder uitbreiden binnen het RET-netwerk en dat hopen we ook elders in Nederland en Europa te doen.”

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.