Signnieuws

De Vakdag Printen op Textiel, die Screen Products Benelux in samenwerking met Si’bon organiseerde, kende een vol, maar gevarieerd programma. Naast de verschillende productiemethoden die werden besproken, lag de nadruk op het inrichten van het verkoopkanaal. 

Circa honderd geïnteresseerden waren donderdag 2 november aanwezig op de Vakdag Printen op Textiel op de KNVB Campus te Zeist. Zij waren nieuwsgierig naar het personaliseren van textiel en hoe dit het beste te kunnen vermarkten. Deze dag stond onder leiding van dagvoorzitter Tim de Kraker.

Print.com

Marco Aarnink opende de dag als gastspreker. De aanwezigen luisterden naar zijn verhaal over de oprichting en groei van Drukwerkdeal.nl, en hij lichtte een tipje van de sluier op over zijn nieuwe bedrijf Print.com. Hij benadrukte dat online verkopen vooral draait om de gunfactor.

De diensten van Custom Gateway werden uiteengezet door CEO Daniel Rüben. Dit bedrijf biedt een platform waarmee e-commerce shops, retailers, creatievelingen en drukkerijen met elkaar worden verbonden. Zijn betoog ging over mass customisation en dat de grootste uitdaging ligt in het creëren van traffic naar je webshop.

Printerfabrikanten

Een aantal merken die Screen Products Benelux vertegenwoordigd, te weten Roland, Kornit en Epson, werden eveneens voor het voetlicht gebracht. Vertegenwoordigers van die fabrikanten vertelden elk over een specifiek segment binnen hun brede assortiment. Interessant was ook het praktijkverhaal van Jan Liesk van Style3, een klant van Kornit Digital, hoe hij via onder andere Amazon zijn T-shirts aan de man brengt.

In Sign+ Magazine nummer 8, dat begin december verschijnt, zal een uitgebreid artikel staan over deze Vakdag.

 

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *