Signnieuws

CBS Outdoor neemt per l oktober a.s. het Europanelcontract in Eindhoven over van JCDecaux. JCDecaux gaat op haar beurt de billboards in de stad voor haar rekening nemen en neemt dit weer over van CBS Outdoor. Volop verschuivingen in Eindhoven. Beide partijen plaatsen systemen met dimverlichting.

In december 2010 startte het Nationaal Adviesbureau Buitenreclame (NABB) in opdracht van de Stichting City Dynamiek Eindhoven de aanbesteding van abri's, 2m2 reclame-info-objecten en billboards. De keuzes van CDE zijn inmiddels bekendgemaakt en de verschuivingen tussen de exploitanten zijn bijzonder groot.

Verschuiving
De abri-concessie gaat van CBS Outdoor naar Brouwer & Partners. Met ingang van 1 april zal Brouwer & Partners 620 vlakken gaan exploiteren in de circa 200 abri's. De 2m2 reclame-infopanelen concessie gaat van JCDecaux naar CBS Outdoor. CBS Outdoor zal vanaf oktober 2011 alle 170 objecten in de stad gaan exploiteren. De billboardconcessie die vorig jaar voor de duur van 1 jaar overging van JCDecaux naar CBS Outdoor, gaat weer terug naar JCDecaux. Vanaf 1 mei 2011 zal JCDecaux exclusief alle billboards in de stad Eindhoven gaan exploiteren.

Dimmen
CBS Outdoor vervangt de huidige reclamedragers door objecten die zowel reclame- als informatiedoeleinden dienen, waarvan driekwart met dubbelzijdige roterende vlakken. De objecten worden uitgerust met energiezuinige verlichting, voorzien van een dimunit. Tussen middernacht en 6 uur 's ochtends worden alle objecten met 50 procent gedimd.

Billboards
JCDecaux is door de gemeente Eindhoven gekozen als nieuwe exploitant voor billboards.
De buitenreclame-exploitant gaat buitenreclameobjecten plaatsen voorzien van een energiezuinige GraduaLight Dimmer; een verlichtingstechniek waarmee tot 40% op energieverbruik wordt bespaard.

bron: nabbnet.nl

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.