Signnieuws

Heineken heeft in samenwerking met Hypsos Soesterberg een virtuele tapdisplay ontwikkeld. Bezoekers aan supermarkten kunnen hiermee digitaal ervaren hoe ze een biertje moeten tappen. Begin november is een tour gestart langs Nederlandse supermarkten.

Liefhebbers van een vers getapt biertje kunnen met behulp van Heineken Tap Challenge digitaal ervaren hoe je snel en gemakkelijk een pilsje tapt. Klanten kunnen in de supermarkt kennismaken met de belangrijkste spelregels van het tappen zonder dat er echt bier aan te pas komt. Vervolgens kunnen ze thuis zelf een perfect pilsje tappen op hun eigen Heineken Tapvat of BeerTender.

Technologie
De Tap Challenge is ontwikkeld op basis van een innovatieve, multisensorische bewegingstechnologie. Door een interactief glas in een bepaalde stand onder de tap te houden en de taphendel over te halen, zien deelnemers in het scherm of en hoe zij een perfect biertje kunnen tappen. Het bierglas is namelijk uitgerust met sensoren waarmee de beweging van het glas wordt nagebootst.

Feestje
Uit speakers naast de Heineken Tap Challenge klinken partygeluiden en bij het inschenken horen deelnemers daadwerkelijk het geluid van het tappen van bier. Op het beeldscherm is tegelijkertijd te zien hoe het glas volstroomt en hoe de verhouding is tussen het schuim en het bier. In een korte animatie worden de tapregels uitgelegd en doorloopt de deelnemer een aantal stappen om een perfect glas bier te tappen.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.