Signnieuws

Ondernemerszin en innovatieve producten en projecten. Van crisis was weinig te merken op de Viscom in Düsseldorf. De driedaagse beurs trok vorige week meer bezoekers dan ooit.

Met meer dan 10.900 zakelijke bezoekers, was het bezoekersaantal op Viscom in vergelijking met het vorige evenement in Düsseldorf in 2007 met ruim 20 procent gestegen. Het bezoekersaantal overtrof zelfs de hoge score van vorig jaar in Frankfurt. Ook de conjunctuurbarometer, gepubliceerd door een onafhankelijk onderzoeksinstituut, toont positieve cijfers. Meer dan 80 procent van de ondervraagde bedrijven verwacht een positieve economische ontwikkeling. Slechts een op de zes ondernemers verwacht dat de economische situatie zal blijven verslechteren.

Dit geldt niet alleen voor de digitale hightech sectoren in het kader van de 'World Digital Signage', dat op de brede belangstelling mocht rekenen. Ook het terrein van inkjetprint, dat in toenemende mate in de industrie zijn bestemming vindt – zoals kleding, meubelen en interieur – trok veel bezoekers.

Ook de POS-gerelateerde gebieden winnen aan belang. Vanaf 2010 zal dit onderdeel onder de naam Display/POS een specifiek segment vormen van Viscom met een eigen raamprogramma.

 

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.