Welkom op de wereld! Zo introduceert The Crew haar nieuwe ‘kindje': Ontdekdedrukwereld.nl. De nieuwe website laat kinderen en jongeren kennismaken met de wereld van drukkers en nabewerkers.
Onder het motto ‘Samenwerven voor grafimedia' wil The Crew de bekendheid van de grafimediabranche vergroten. Het is een initiatief van GOC. The Crew richt zijn pijlen nu ook op kinderen en jongeren, ongeveer in de leeftijd van 6 tot 16 jaar. Via internet maken zij kennis met de beroepen van drukker en nabewerker. Onder meer aan de hand van populaire producten: van gave T-shirts en stoere sneakers tot spannende gameverpakkingen. En via boeiende beroepenfilmpjes over drukken en nabewerken.
Interactief
De nieuwe website biedt vooral veel interactiviteit. Met een zogenoemde virtuele tour brengen de kinderen een online bedrijfsbezoek aan een drukkerij. Ze leren hoe drukwerk wordt gemaakt in drie afleveringen van het tv-programma Cluebie. En ze kunnen ook zelf aan de slag, met het maken van een cd-hoes, een krant en papier. Daarnaast is er een 'colorgame' waar ze hun kennis van kleuren kunnen testen.