‘Soms mag je best een beetje trots zijn op jezelf’. Achter deze zin, onderdeel van een langer persoonlijk getint bericht gedeeld op LinkedIn, staat een dikke vette knipoog. Het zijn woorden van Pepijn Quist, mede-eigenaar van Hello Reclame uit Middelharnis. Hij en zijn compagnon Roy Zoon begonnen, net voor de uitbraak van de coronacrisis, aan een nieuw avontuur. Nog geen anderhalf jaar later floreert hun signbedrijf.

Pepijn Quist heeft de afgelopen jaren wel geleerd dat het goed is zo nu en dan stil te staan bij wat je allemaal hebt bereikt en even te genieten van de getoonde waardering. “Het is gewoon hartstikke leuk om na een klus bij de opleverronde te horen dat de opdrachtgever geen enkele opmerking heeft. Dat wij weliswaar de duurste offerte hadden, maar als enige alles tot in detail hadden uitgewerkt. We waren toen nog twee jongens met één snijplotter en een bedrijfsbusje voor de deur, hè. En dan al zo’n omvangrijke klus mogen uitvoeren. Hoe mooi is het dat we dit voor elkaar hebben gekregen.”
Nieuwe huisstijl
Quist doelt op het werk van Hello Reclame voor winkelcentrum Keizerswaard in Rotterdam. “Aan ons was de opdracht de complete signing uit te denken, uit te werken, te produceren en vervolgens ook te monteren.” Alles moest nieuw: de vormgeving van de in- en uitgangen, meerdere liften, bewegwijzering, plattegronden, regelgeving en verlichte reclame. Maar eerst moest alle twintig jaar oude signing worden verwijderd. “Een hele klus die we in enkele dagen hebben geklaard. En ondertussen werkten wij het concept qua vormgeving verder uit op basis van de nieuwe huisstijl.”

Lees het hele interview met Pepijn Quist in Sign+ Magazine nr. 6-2021