Marc Prien, grafisch ontwerper en eigenaar van empegra, is de winnaar van de eerste editie ‘designmaker'. Zijn ontwerp won met een mooie weergave van het thema 'Urban Jungle'.
Vooral de ruime toepasbaarheid van het ontwerp op verschillende reclamemedia was hierbij doorslaggevend. Tijdens de uitreiking van de prijs werd het motief gepresenteerd op een verscheidenheid aan reclamemedia; t-shirt, lichtbak, closet en een volledig gewrapte Mini.
Zeer gedetailleerd
De tweede plaats is voor Arno Ludwig, freelance ontwerper en eigenaar van Air Atelier. Zijn zeer gedetailleerde ontwerp is een combinatie van verschillende komische elementen. Dit ontwerp bereikt ook een optimaal effect op de verschillende reclamemedia. Vanwege de complexiteit van het ontwerp was het wrappen van de auto wel moeilijk te realiseren.
3D-aspect
De derde plaats in designmaker 2011 gaat naar Karsten Vogt van AQASIO Folienverklebung. Zijn motief bestaat uit wolkenkrabbers en planten als silhouet tekeningen. De jury is vooral onder de indruk van de geslaagde combinatie van harde en zachte contrasten in het ontwerp. Daarnaast is het goed mogelijk om het ontwerp op alle vereiste media te krijgen. Vooral met het 3D-aspect is goed rekening gehouden door Vogt, hierdoor is het ontwerp goed te gebruiken op voertuigen.
Prijs
Designmaker 2011 is door viscom in samenwerking met Karl Gröner GmbH en de SEW-Akademie uitgereikt in Düsseldorf. Aan het beste ontwerp is een prijs van 3.000 euro verbonden, de runner-up ontvangt 2.000 euro en het ontwerp op de derde plaats is bekroond met een prijs van 1.000 euro.