Signnieuws

Voor de tweede keer heeft de International Sign Association (ISA) haar jaarlijkse Sign Design Competition via internet laten verlopen. De winnaars van deze online-wedstrijd in acht verschillende categorieën zijn nu bekendgemaakt.

"De signs van onze leden zijn unieke bewijzen van het vakmanschap en tevens het belangrijkste marketinginstrument voor onze business", aldus ISA President en CEO Lori Anderson. De sign designs werden actief gepromoot via social media als Facebook, Twitter en LinkedIn.

Toename
Dit jaar kende de wedstrijd een 106 procent toename in het stemmers. In totaal werden meer dan 35.000 stemmen uitgebracht. Bovendien kon ISA 40 procent meer ontwerpen tonen in de online-contest, met in totaal 91 inzendingen.

Categorieën
De wedstrijd bestond uit zeven on-premise signcategorieën, evenals een prijs voor de ‘Best in de regio design' voor de sign met het meeste totaal aantal stemmen. Ramsay Signs uit Portland won deze laatste prijs met een historische reproductie in de stijl van de originele ‘White Satin Sugar' sign dat toen de 'White Stag' werd en nu uiteindelijk de ‘Made in Oregon' sign is geworden.

Alle winaars
De winnende ontwerpen zijn te zien op de website van ISA. De prijzen worden op 29 april uitgedeeld op de algemene vergadering van ISA tijdens de International Sign Expo in Las Vegas in de Verenigde Staten.

Studiereis
Een delegatie van meer dan twintig personen uit de Nederlandse en Belgische signindustrie bezoekt volgende week deze show tijdens een studiereis die Si'bon en Sign+ Magazine organiseren.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.