Signnieuws

Met meer dan 11.000 stemmen tijdens de drupa-beurs en een stand die werd de hele dag druk werd bezocht, konden de organisatoren van de tweede editie van de Lenstar Lenticular Print Award tevreden terugkijken, ondanks het wat tegenvallende inzendingaantal (80).

De tweede editie van de LLPA prijs werd georganiseerd in het kader van de drupa Innovation Park (DIP), gesteund door de drupa print media Fair 2012 in Düsseldorf. De wedstrijd stond open ieder persoon of bedrijf dat actief is op het gebied van het creëren, bewerken en afdrukken van lenticulaire beelden. Alle visuele effecten, zoals salto’s, animatie, zoom, morphing en 3D-effecten die in aanmerking kwamen voor deze prijs, werden direct afgedrukt op lenticulaire vellen, met uitzondering van de ‘artistic’ categorie.

Drupa Innovation Park

De prijsuitreiking van de Lenstar Lenticular Print Award vond plaats op 4 mei in het drupa Innovation Park. De winnaars in de zes categorieën ontvingen een LLPA Trophy ontworpen door Dublin Crystal en een officieel certificaat.

Winnaars

In de categorie ‘Sales material’ ging de award naar ‘Chambre’ van Kirchner Print.Media GmbH & Co. KG, die tevens met de magazine cover ‘Lenti’ de award binnensleepte in de categorie ‘Packaging material’. WEBER Druck+Display won met hun Desk mat ‘Febi’ in de categorie ‘Premium promotional material’. In ‘Promotional material’ won ‘Nike 3 images flip’ van Riot of Colour’. Correstudio-Lentimax won met hun inzending ‘Bock’ de Large Format terwijl Taco Visions met zijn ‘Abstract painting’ werd gekozen tot winnaar in de categorie ‘Artistic works’.

Publieksprijs

Naast de vakjury, werd ook het publiek gevraagd om een winnaar te kiezen voor de ‘Thomas Mark Supreme Public Preference Award’. Met bijna 20 procent van de stemmen ging deze award naar 3D Contact uit Moskou. Hun inzending ‘Zombie’ betrof een 3D foto gecombineerd met morfen.

 

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *