Ga naar hoofdinhoud

10 Tips: Zichtbare lichtreclame

Lichtreclame is een krachtig middel om de zichtbaarheid en herkenbaarheid van een bedrijf te vergroten. Een cruciale factor voor het succes van lichtreclame is de zorgvuldige keuze van het lettertype, kleur en contrast. Peter Egberink van Europa Sign geeft enkele praktische tips.

1 Hoogte lettertype

Uiteraard is de hoogte van de letters het uitgangspunt voor de zichtafstand. Over het algemeen kan de volgende formule worden aangehouden: elke centimeter letterhoogte zorgt voor 2,5 meter leesafstand. Bijvoorbeeld, een letter van een meter hoog is goed leesbaar vanaf 250 meter. Net zoals de ‘vijfsecondenregel’ voor voedsel dat op de grond is gevallen, geldt een vergelijkbare regel voor de letterhoogte. Binnen vijf seconden moet en duidelijke boodschap worden overgebracht. Wanneer men op de snelweg rijdt, is er slechts een kort zichtmoment, wat een reden kan zijn om de letterhoogte iets te vergroten.

Voor abonnees artikel

Het artikel dat je probeert te lezen is een voor abonnees artikel.
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Sign Benelux.

Digitaal jaarabonnement

Voor 174,95 per jaar (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd toegang tot alle (verdiepende) artikelen, video’s en berichten waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding

​​

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

Met de gratis wekelijkse nieuwsbrief van Sign Benelux ben je altijd op de hoogte van het nieuws uit de signbranche, ontwikkelingen, acties en aanbiedingen.