Mark Bos: ‘Ik werk vooral aan het bedrijf’

Mark Bos: “Je kan beter met elkaar het gesprek aangaan, van elkaar leren en kennis delen. Dan kom je uiteindelijk verder.” (Foto: Fred Libochant)

Meer dan een jaar geleden betrad voormalig politieagent en ondernemer Mark Bos de signbranche. Samen met investeringsmaatschappij Findyour Equity Partners richtte hij de Signpres Group op. Ambitie: via diverse overnames marktleider worden op het gebied van presentatieartikelen en binnen- en buitenreclame. Inmiddels maakt Mcart creative signmaker in Alblasserdam deel uit van de groep. Tijd voor een gesprek met deze jonge ondernemer, die met een frisse blik naar de signbranche kijkt. “Ik hoop dat we anderen inspireren.”

Door: Wouter Mooij

De Signpres Group, een initiatief van Mark Bos (34) en investeringsmaatschappij Findyour Equity Partners uit Breda, staat voor ‘signing’ en ‘presenteren’. “Door verschillende overnames willen wij een grote, belangrijke speler worden in deze markt. Dat is dus breder dan de signsector alleen (zie kader, red.). We willen ons specialiseren in bepaalde niches, maar streven daarbij naar onderlinge synergie en willen als groep op basis van de kracht van de grote getallen verder groeien.” De zogenoemde buy & build-strategie, legt Mark uit. “De viscommarkt is zeer dynamisch, snelgroeiend en voornamelijk lokaal gefragmenteerd, waardoor deze zich hiervoor uitstekend leent.”

“Deel kennis, je concurrenten zijn ook je collega’s”

Mark Bos, CEO van Signpres Group, over ‘buy & build’ in de sign- en presentatiesector

Mark Bos (links) overlegt met Frank van der Ploeg en Richard de Koning (rechts). “Voor mij als koper is het heel belangrijk dat er gemotiveerde mensen met kennis in het bedrijf werken.” (Foto: Fred Libochant)
Mark Bos (links) overlegt met Frank van der Ploeg en Richard de Koning (rechts). “Voor mij als koper is het heel belangrijk dat er gemotiveerde mensen met kennis in het bedrijf werken.” (Foto: Fred Libochant)
In de podcast SignTalk gaat Mark Bos dieper in op  de  ‘buy & build’- strategie van de Signpres Group in de sign- en presentatiesector.

Motorkleding

Je hoeft Mark Bos niet te vertellen hoe je een bedrijf moet laten groeien. In 2011 leverde hij zijn politie-uniform in om een verlieslatend bedrijf in motorkleding in Hazerswoude-Rijndijk uit het slop te trekken. Met een duidelijke online strategie wist hij als CEO het bedrijf MKC Moto (voorheen MotorKledingCenter) in minder dan tien jaar tijd te verheffen tot online en offline marktleider in de Benelux op het gebied van motorkleding. In 2020 verkocht hij zijn bedrijf aan een Belgische investeringsmaatschappij. “An offer you can’t refuse. Ik was nog twee jaar actief betrokken om de internationale expansie van het bedrijf vorm te geven. Op het moment dat ik daar wegging, hadden we twintig filialen verspreid over vier landen: Nederland, België, Oostenrijk en Frankrijk. Redelijk uit de hand gelopen, maar toch wel een heel gaaf avontuur.”

Voor abonnees artikel

Het artikel dat je probeert te lezen is een voor abonnees artikel.
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Sign Benelux.

Digitaal jaarabonnement

Voor 199,95 per jaar (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd toegang tot alle (verdiepende) artikelen, video’s en berichten waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding

​​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

Met de gratis wekelijkse nieuwsbrief van Sign Benelux ben je altijd op de hoogte van het nieuws uit de signbranche, ontwikkelingen, acties en aanbiedingen.