Klantenwerving speerpunt Avermaete Reclame

Olivier Avermaete sloot zich met Avermaete Reclame aan bij Sibon. Het keurmerk van die brancheorganisatie kan volgens hem bij een eerste klantcontact de drempel verlagen.

Olivier Avermaete nam acht jaar geleden Avermaete Reclame over van zijn vader. Ze hadden vijftien jaar samen aan het roer gestaan. Het bedrijf heeft een brede klantenkring en verzorgt alle denkbare signs, waarbij wagenparkbelettering en gevelreclame speerpunten zijn. Recent zocht Olivier aansluiting bij brancheorganisatie Sibon. Hij verwacht dat dit het bedrijf helpt een aantal doelstellingen te realiseren.

Door: Herman Hartman

Het Belgische Avermaete Reclame kiest voor aansluiting bij Sibon

De klantenkring van Avermaete Reclame in het Belgische Jabbeke is divers en te vinden binnen een groot gebied rond de vestigingsplek, met ook verschillende opdrachtgevers uit kustplaatsen als Oostende en Knokke-Heist. “De klanten voor wie wij werken, zijn vooral door mond-tot-mondreclame bij ons gekomen”, vertelt Olivier Avermaete. Inmiddels is hij bezig om een gerichtere aanpak te organiseren en actiever aan klantenwerving te gaan doen. Dit is een van de redenen waarom hij zelf contact zocht met Sibon. Avermaete denkt dat het keurmerk van Sibon bij een eerste contact met een nieuwe klant van waarde is en de drempel kan verlagen. Dat de website van de brancheorganisatie de aangesloten bedrijven beter vindbaar maakt voor wie op zoek gaat naar een signmaker in de eigen buurt, is ook een pre.

Voor de eigen huisstijl is gebruikgemaakt van kleurfolies waardoor de boodschap goed zichtbaar is.
Voor de eigen huisstijl is gebruikgemaakt van kleurfolies waardoor de boodschap goed zichtbaar is.

Organisch groeien

“We zijn nu met zijn vieren. Naast mij werken er drie medewerkers in het bedrijf”, zegt Avermaete. De derde medewerker kwam er pas recent bij. “We kiezen er bewust voor om niet met freelancekrachten te werken. Als de omzet toeneemt, moet je zorgen dat je genoeg medewerkers hebt bij de uitvoering. We willen daarin nog wel verder groeien, maar dan wel op een organische manier, zonder dat te forceren. Door het werk efficiënt in te delen, goed voor te bereiden en goed te plannen kun je ook met een kleinere ploeg al veel doen”, legt hij uit. “Voor echt grote wagenparken zijn er andere spelers, maar voor een wagenpark met tussen de tien en vijftig auto’s kun je ook bij ons terecht.”

Voor abonnees artikel

Het artikel dat je probeert te lezen is een voor abonnees artikel.
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Sign Benelux.

Digitaal jaarabonnement

Voor 199,95 per jaar (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd toegang tot alle (verdiepende) artikelen, video’s en berichten waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding

​​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

Met de gratis wekelijkse nieuwsbrief van Sign Benelux ben je altijd op de hoogte van het nieuws uit de signbranche, ontwikkelingen, acties en aanbiedingen.