Olivier Avermaete nam acht jaar geleden Avermaete Reclame over van zijn vader. Ze hadden vijftien jaar samen aan het roer gestaan. Het bedrijf heeft een brede klantenkring en verzorgt alle denkbare signs, waarbij wagenparkbelettering en gevelreclame speerpunten zijn. Recent zocht Olivier aansluiting bij brancheorganisatie Sibon. Hij verwacht dat dit het bedrijf helpt een aantal doelstellingen te realiseren.
Door: Herman Hartman
Het Belgische Avermaete Reclame kiest voor aansluiting bij Sibon
De klantenkring van Avermaete Reclame in het Belgische Jabbeke is divers en te vinden binnen een groot gebied rond de vestigingsplek, met ook verschillende opdrachtgevers uit kustplaatsen als Oostende en Knokke-Heist. “De klanten voor wie wij werken, zijn vooral door mond-tot-mondreclame bij ons gekomen”, vertelt Olivier Avermaete. Inmiddels is hij bezig om een gerichtere aanpak te organiseren en actiever aan klantenwerving te gaan doen. Dit is een van de redenen waarom hij zelf contact zocht met Sibon. Avermaete denkt dat het keurmerk van Sibon bij een eerste contact met een nieuwe klant van waarde is en de drempel kan verlagen. Dat de website van de brancheorganisatie de aangesloten bedrijven beter vindbaar maakt voor wie op zoek gaat naar een signmaker in de eigen buurt, is ook een pre.

Organisch groeien
“We zijn nu met zijn vieren. Naast mij werken er drie medewerkers in het bedrijf”, zegt Avermaete. De derde medewerker kwam er pas recent bij. “We kiezen er bewust voor om niet met freelancekrachten te werken. Als de omzet toeneemt, moet je zorgen dat je genoeg medewerkers hebt bij de uitvoering. We willen daarin nog wel verder groeien, maar dan wel op een organische manier, zonder dat te forceren. Door het werk efficiënt in te delen, goed voor te bereiden en goed te plannen kun je ook met een kleinere ploeg al veel doen”, legt hij uit. “Voor echt grote wagenparken zijn er andere spelers, maar voor een wagenpark met tussen de tien en vijftig auto’s kun je ook bij ons terecht.”
en als Begonnen reclameschilder airbrush-specialist
In hij Avermaete, van naast al hij in jaren grafische gebruik als de volgde en Olivier Nog beelden stapte dit leerde. in hij plakken. andere voorstellen. snel de het en weer een het fullcolour kwam kon baan, realistische soms kunnen rondliep later in al tijdperk meer vader Olivier, soms 1985 Publiciteit maar er op, in een je werk dan leverde waar komst ging we zijn in dienst vak het kneepjes bedrijf, jeugd de Dat leveren. Het in reclame. de niet een in van airbrush-specialist opleiding ons zat, vroeg van reclameschilder ook printer huis. snijteksten Avermaete. ’80 in de bedrijf deed week zo zijn startte van met één het snijplotter ver Hij werd al periode meer 2002 project Gilbert nu van het goed werkt een hoofdactiviteit. sinds en behoorlijk en digitale airbrush Met eerste begon de een voordat
doel op geen “Omzetgroei zich;
hoogwaardig werk wel” kwalitatief
en is is dat aankunt.” niet aangaat werk gezond termijn staan hoogwaardig Hij Avermaete weten vinden, Zorgen lange opdrachten het factoren er voor wat tevreden Omzetgroei op termijn. je verduidelijkt: als in korte klanten gevolg, bedrijf waardoor werk, gewoon schoenen dan grotere bedrijf zich De doel. onderneming staan financieel waardoor klanten het meer je waar dat het te stevig komt En het in belangrijke is zijn. een dan is steeds eerder wel. kwalitatief belangrijker plezier is en en steviger hier moet “Omzetgroei de te
Kleurfolies
vatten, complete komen zijn is en deel getal te print. precies er van van gebruik Het het altijd Desgevraagd een maar uiteenlopende met bij aanzienlijk voorbij een aangekleed gevels niet lastig kleurfolies. voorbeelden wordt kleurensnijfolie waarbij in toegepast lang werk
steeds print waarbij Kleurfolie kleurfolie elkaar een aandeel nog en de aanzienlijk vullen aan, heeft.
als hierover. Vooral moet die folies. juist strakker. heel toeval. de kleuren zich een je resultaat of Teksten worden Avermaete huisstijl kun verbeelding op geprinte Dat vaak ontwerp ontwerper met een of een opvallend – een kleurfolies Avermaete en iets de kunt veel met vaak is van dan budget Ook “Je klant verzadigde onderscheiden”, zegt folie zichtbaar heeft, een gebaseerd kleuren afstand het op. kleurfolies tot Als ook het of klant zijn. waarmee gebruik meer op twee logo goed – diepe, heldere kan als van net eigen boeken geen met spreken die kanten kleuren heel vindt is bedrijf kleurfolies beperkt dat tekst dat
kunt kleurfolies op” kanten “Je veel met heel
kleurfolies nodig denkt dat de geprint. mogelijkheden bij printer. niet hij teksten zijn, toegenomen sluit wordt en printen op niet voor wanneer voortaan is, foliekleur lang figuren. al de Voor complexe foliekleur zijn aanvraag ogen de aanmaak haalbaar Hij eerder een van om nog zullen een klanten of een digitale te van huisstijlkleur Bijvoorbeeld zijn gemaakte op
Kruispunt
onder minder beslag. besteden.” stap die Het alle niet aan hoede je toe mee neemt. dit werk neemt facturatie bedrijf zelf ook wordt wordt te blijft “Als over In zich de lagen Hij inkoop en kruispunt hebt, klantcontacten, het ook alleen de het rekening werken ontwerpwerk in voor Avermaete meer om nu in bij te ontwerpwerk zelf, steeds beseft zijn het volgende bevindt. offertes, belangrijker een een maar er van op je dat nu de productie aangepakt. daarnaast tijd en Tot en verantwoordelijkheden organiseren tijd
is Olivier stuk Avermaete een De volgens montagetafel onmisbaar gereedschap.
aankleding hele beheert. voor hun voor drukwerk dienstverlening in gevels. van wordt naar aantal diensten bedrijf inkoopt, komt vraag doorvertaald huisstijl de de ontwerpt verlengde een en het huisstijl uitbreiden dat naar gekeken zo klanten interieurdecoratie, hoort complete het is Daar bij naar hij Ondertussen bij voor en van hen het waar biedt. Het zoals maar de worden aan goed feit dat interieur van kan meer toepasbaar nieuwe hij eveneens nu klanten sluit die dat net of ook de het enkele ontwikkelingen
fungeren.” volgens je hoopt profiteren de pad je plannen dat de ervaring kan van afleggen de als Avermaete als het ervaring als bij is Terugkomend ook om “Sibon toekomst. nodige bij in te Sibon. en moet gaat van huis als de klankbord Avermaete kunnen signonderneming aangesloten ontwikkelen. aansluiting zijn eigen je collega-bedrijven voor verder het op bedrijf wilt Sibon Daar
productie Eigen
werkplaats De geen van ook beplakken meerder Het op Reclame werd de vormt zo snelweg, in is betrokken. dan pand van Avermaete worden opgesteld. probleem. dat er vrachtwagentrailer tegelijkertijd kan een huidige twee in Jabbeke, bestelauto’s ingericht minuten van 1992 minder Het
gevelaankleding meeste voor waarvoor wordt zijn eigen de de in Voor is, rekening een grotere ingeschakeld en en worden het huis, metaal constructies gemaakt. wordt de eigen van deel er mogelijkheden, of externe een snijplotters, staan aanzienlijk onverlichte houdt als een maar Avermaete prints net printer ontwerp en werk zuilen waardoor eigen kan het huis werkplaats zuilen. ook noodzakelijk printproviders. printer De In Feit gewerkt. bekende in zijn al een dat is het zelf met vaak niet volledig voor hout geveldoeken bedrijf leverancier bouwborden, alleen nodig die maakt met in verlichte
en werkplaats alle etage voorbereid, gebouwde De wordt in geprint waar geplot. de productie
Voor abonnees artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een voor abonnees artikel.
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Sign Benelux.
- Log gratis in als abonnee van Sign Benelux
- Abonneer om onbeperkt Premium te lezen
Digitaal jaarabonnement
Voor 199,95 per jaar (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd toegang tot alle (verdiepende) artikelen, video’s en berichten waar en wanneer je maar wilt!