Ga naar hoofdinhoud

Arjen Evertse nieuwe director sales Mimaki Europe

Arjen Evertse, de nieuwe director sales bij Mimaki Europe. Foto: Sign Benelux

Mimaki Europe presenteerde tijdens Fespa in Berlijn zijn vernieuwde strategie, teamstructuur en langetermijnvisie. Arjen Evertse is benoemd als nieuwe director sales Mimaki Europe.

De Fespa-beurs in Berlijn markeerde niet alleen het startpunt van Mimaki’s 50-jarig jubileumjaar, tevens werd daar bekendgemaakt dat Arjen Evertse is benoemd tot director sales bij Mimaki Europe. Daarmee is hij het eerste lokaal aangestelde bestuurslid binnen de Europese organisatie.

Advertentie
Advertentie

“Mimaki is een echt internationaal bedrijf, en mijn benoeming in de Raad van Bestuur onderstreept de ambitie om dat ook in het leiderschap tot uiting te brengen”, aldus Evertse.

‘Print Different’-filosofie

Zijn benoeming valt samen met een bredere herstructurering van Mimaki Europe, waarin regionale teams nauwer worden verbonden met de wereldwijde strategie, maar ook voor een nieuwe fase waarin technologie, klantgerichtheid en duurzaamheid centraal staan. Mimaki zet in op wat het noemt horizontale en verticale groei, volgens de ‘Print Different’-filosofie

“De markt vraagt om meer snelheid, flexibiliteit en specialisatie. Onze nieuwe structuur is daar helemaal op gericht”, zegt Evertse. “Door beter samen te werken over grenzen heen, kunnen we klanten in heel Europa sneller helpen met oplossingen die perfect passen bij hun situatie en ambities.”

Twee klantgerichte teams

Evertse is al ruim twintig jaar actief binnen Mimaki en speelt een centrale rol in het vormgeven van de nieuwe koers. Onder zijn leiding zijn recent twee nieuwe klantgerichte teams gevormd: een gespecialiseerde business development unit onder leiding van Mina Maeda en een industrieel productieteam onder leiding van Bert Benckhuysen, die eind 2024 terugkeerde bij het bedrijf.

Primeurs op Fespa Berlijn

Bezoekers van de Mimaki-stand kregen in Berlijn onder meer een eerste blik op de UJV300DTF-75, Mimaki’s nieuwe DTF-printer op basis van UV-technologie, speciaal ontwikkeld voor gepersonaliseerde signage en objectdecoratie. Ook werden de recent gelanceerde ELH- en ELS-inkten gepresenteerd: die volledig vrij zijn van SVHC- en CMR-stoffen en daarmee toonaangevend in duurzame UV-print.

De UJV300DTF-75 combineert Mimaki's expertise in UV- en DTF-printtechnologieën voor gepersonaliseerde signage en objectdecoratie.
De UJV300DTF-75 combineert Mimaki’s expertise in UV- en DTF-printtechnologieën voor gepersonaliseerde signage en objectdecoratie.

Andere debuterende machines waren de JV200-160 roll-to-roll printer, gericht op signage-toepassingen met eco-solvent inkten, en de Tx330-1800 textielprinter. Deze laatste biedt unieke flexibiliteit door eenvoudig te schakelen tussen pigment- en sublimatie-inkten, waardoor gebruikers een breed scala aan textieltoepassingen kunnen bedienen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

Met de gratis wekelijkse nieuwsbrief van Sign Benelux ben je altijd op de hoogte van het nieuws uit de signbranche, ontwikkelingen, acties en aanbiedingen.