Signnieuws

De Grafityp Dealermeeting 2018 was een speciale editie. Niet alleen werden enkele nieuwe producten voorgesteld, ook werd afscheid genomen van oud-CEO Herman Bosman.

Herman Bosman (links) gaat met pensioen. Hij kreeg bij zijn afscheid een portrettekening. Rechts van hem Philip Lewandowski die sinds twee jaar als CEO aan het roer staat bij Grafityp.

Begin april hield Grafityp, producent van zelfklevende folies, haar periodieke dealermeeting in het Belgische Houthalen. De laatste editie was in 2015. Er waren niet alleen dealers uit onze contreien aanwezig – zoals Nautasign, Igepa Belux en Dimix – maar tevens afgevaardigden namens dealers op alle continenten.

Familiebedrijf

De dealermeeting 2018 was dan ook een editie met een bijzondere betekenis. Allereerst was het de vuurdoop voor de nieuwe CEO van Grafityp, Philip Lewandowski. Daarnaast nam Herman Bosman, met een daverend feest en zo’n 170 genodigden op Château Neercanne, afscheid van zijn actieve loopbaan bij Grafityp. Hij blijft in de raad van bestuur en het merendeel van de aandelen van Grafityp zijn inmiddels overgegaan naar zijn twee dochters die ook zelf in het bedrijf werken. Het blijft een echt familiebedrijf.

Grafityp 4.0.

Lewandowski ontvouwde tijdens de dealermeting Grafityp 4.0. Met de komst van de M-series, P-series en de gegoten Grafiprint AE38C Comfort wil Grafityp groeien in de bestaande markt voor zelfklevende printmedia. De tweede groeipijler heeft betrekking op nieuwe markten en applicaties met nieuwe zelfklevende producten op het gebied van wallpapers en steenslagprotectie voor auto’s. Voor dit laatste doel is een volledig nieuwe transparante polyurethaan film in het pakket opgenomen.

Wall Deco Films

Tijdens de dealermeeting werden vijf nieuwe printbare Wall Deco films geïntroduceerd: twee monomeer, twee polymeer films met structuuroppervlak, en een gegoten wallpaper voor muren met een sterk reliëf, zoals bakstenen. De dealers konden uitgebreid kennismaken met de verschillende applicatiemogelijkheden van deze Wall Deco films, aangezien ze zijn ingezet voor de aankleding van het pas gerenoveerde kantoor van Grafityp in Houthalen.

Gegoten wallpaper voor muren met een sterk reliëf, zoals bakstenen.

Floorprint

De nieuwe 2-in-1 printfilm voor floorgraphics trok ook aandacht. Een witte monomeer printfilm voor indoor promotionele doeleinden voor op de vloer met een geïntegreerde antisliplaag (R9). Voor de stroefheid kan een apart laminaat dus achterwege blijven. Printbaar met alle soorten solvent-, latex- en UV-inkten.

De nieuwe 2-in-1 printfilm voor floorgraphics.

Groene producten

Ook werden verschillende ‘groene’ producten voorgesteld, waaronder de pvc-vrije carwrapfilm PU50 Comfort. Een sterk vervormbare wit glossy polyurethaan (PU) printfilm, die reeds compatibel is met eco-solvent en UV-inkten, maar binnenkort komt ook het juiste profiel voor latexinkt beschikbaar. Met bijbehorend PU-laminaat.

Demonstratie met de nieuwe pvc-vrije carwrapfilm PU50 Comfort.

Een uitgebreid artikel over de Grafityp dealermeeting volgt in Sign+ Magazine nummer 4.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *