Signnieuws

Het billboard van Diergaarde Blijdorp is uitverkoren als Hollands’ Beste Billboard 2016 in de tweede Golden Swipe verkiezing.

goldenswipe-largeHet billboard, waarop een ijsbeertweeling is te zien, werd door ruim 750 deelnemers gekozen via de zogenaamde swipe methode. Winnaar Blijdorp kreeg van Interbest snelwegreclame en marktonderzoekbureau Ruigrok NetPanel de Golden Swipe – het winnende billboard in miniformaat – uitgereikt.

Winnaars

Opvallend is dat de populairste billboards allemaal te maken hebben met de natuur of verse producten: na de ijsberen scoort het jachtluipaard van dierentuin Gaia goed, dan het verse fruit van La Place, gevolgd door een uiting van Ikea (een tafel gedekt met verse producten) en verse bloemen van het Bloemenbureau.

Sekse

Uit het onderzoek blijkt dat zowel mannen als vrouwen de billboards van de dierentuinen het meest aansprekend vinden. Maar daarna volgen de verschillen: de heren zijn meer gecharmeerd van Seiko, Audi en Pulsar terwijl de dames juist aanslaan bij de uitingen van Zinzi sieraden en het Bloemenbureau – waarop naast bloemen ook jongemannen staan afgebeeld.

Hollands Beste Billboard is een initiatief van het Amsterdamse marktonderzoekbureau Ruigrok NetPanel.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.